לקראת עצרת האו"ם וההכרזה הצפויה של מספר לא מבוטל ממדינות האו"ם על הכרה במדינה "פלשתינית" בהתאם ליוזמה הצרפתית-סעודית, חבר הקבינט המדיני-ביטחוני והשר במשרד האוצר זאב אלקין אמר הבוקר (רביעי) בריאיון בתוכנית "ישראל הבוקר" בהגשת עידו טאובר כי התשובה ללחץ הבין לאומי היא הכרזת ריבונות ישראלית ביהודה ושומרון.
תחילה נשאל השר על מסיבת העיתונאים שקיים אמש רה"מ נתניהו ובה הבהיר כי סוגיית "הבידוד המדיני" ו"כלכלה עם סממנים אוטרקים" נגעה לנושא התעשיות הביטחוניות. "אני חושב שכדאי להסתכל למציאות בעיניים. מדינת ישראל צריכה להיות ערוכה לענות על הצרכים הביטחוניים שלה בכל תסריט אפשרי, בלי קשר לשאלה איזה ממשל יש בארצות הברית ומה ההתנהגות של מדינות אירופה", אמר.

"אנחנו צריכים לפתח את התעשיות הביטחוניות שלנו, כבר היינו במצבים כאלה בעבר, בהיסטוריה של מדינת ישראל היו זמנים שבהם העולם לא הסכים למכור לנו נשק, והיינו צריכים לחפש פתרונות – ככה התעשייה האווירית, למשל, הפכה למה שהיא ולאחת מהחברות הגדולות בעולם, ולכן מדינת ישראל, ברגע שהיא מחליטה לעשות משהו, היא מסוגלת לעשות את זה", הוסיף חבר הקבינט.
אלקין הבהיר כי ישראל צריכה לעמוד על שלה מול הלחץ הבין לאומי, ו"להביא להכרעה בעזה, ולא להיכנע ללחץ הבין-לאומי ולהשאיר שם חמאס בשלטון עם יכולת להתחמש מחדש".

אם נמתין ונפספס את ההזדמנות, לא ברור מתי היא תחזור
לדבריו של אלקין, "אנחנו גם חייבים בעיני לנצל את ההזדמנות הזאת שקיימת, את הממשל האמריקאי הנוכחי, את העובדה שבמילא אנחנו משלמים מחיר בזירה בין-לאומית הלא-אמריקאית בגלל המלחמה בעזה – וסוף-סוף לקדם באופן מעשי את הריבונות הישראלית ביישובים ביהודה ושומרון. הגיע הזמן שהיישובים הישראליים ביהודה ושומרון יהפכו לשטח רשמי של מדינת ישראל. אם לא עכשיו, אז מתי, כן?"
עוד הוסיף כי "מדברים על זה גם גורמים אמריקאים רשמיים, ואני חושב שהגיע זמן הריבונות ביהודה ושומרון. אנחנו צריכים להתקדם לשם, וזאת תשובה לכל הלחץ הבין-לאומי שמנסים להפעיל עלינו גורמים שונים, אם זה באירופה ואם זה מדינות ערב ומדינות אחרות".

כאשר נשאל האם ראש הממשלה נתניהו יכריז על המהלך בנאומו בעצרת האו"ם ענה השר במשרד האוצר כי "אני לא כותב נאומים לראש הממשלה, אני אומר לך מה עמדתי כחבר קבינט – זאת תהיה ההמלצה שלי, זאת תהיה העמדה שלי, אני מביע אותה גם בקבינט, ואני מביע אותה גם בשיח הציבורי. אני חושב שהגיע הזמן שמדינת ישראל תקדם את הריבונות הישראלית ביהודה ושומרון, כי אני לא חושב שנצליח להגיע לזמנים טובים יותר, ואם נמתין ונפספס את ההזדמנות, לא ברור מתי היא תחזור".
