accessibility-icon
share-icon
צילום: שאטרסטוק
צילום: שאטרסטוק

דיווח: איראן הוציאה להורג אדם בגין ריגול למען ישראל

שירה קריפס

שירה קריפס

כד אלול ה'תשפה (17.09.25)

8

0

like

0

dislike

איראן הוציאה להורג את באבק שהבאזי, שלטענתה ריגל עבור ישראל, כך על פי דיווחים זרים • פעילי זכויות אדם טוענים כי שהבאזי עונה עד להודאה כוזבת • מאז תחילת מבצע 'עם כלביא' איראן תלתה שמונה בני אדם בגין ריגול, ובשנת 2024 נרשמו לפחות 975 הוצאות להורג במדינה


איראן הוציאה היום (רביעי) להורג את באבק שהבאזי, שלטענתה ריגל עבור ישראל ואסף מידע רגיש על מתקנים איראניים, כך דווח בסוכנות הידיעות AP. פעילי זכויות אדם טוענים כי שהבאזי עונה עד להודאה כוזבת, וכי מעצרו קשור למכתב ששלח לנשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי והציע בו את עזרתו.

סוכנות הידיעות הממשלתית האיראנית "מיזאן" זיהתה את שהבאזי כמי שאסף ומכר מידע על מרכזי נתונים ומתקני אבטחה בפועל למען ישראל. עם זאת, פעילים טוענים כי הוא נעצר לאחר שהציע סיוע לאוקראינה במכתב לנשיא זלנסקי, ואיראן השתמשה בכך כדי להאשים אותו בריגול.

maximize-image
וולודימיר זלנסקי | צילום: שאטרסטוק

מאז תחילת מבצע 'עם כלביא', איראן תלתה שמונה בני אדם בגין ריגול, מה שמעלה חששות בקרב פעילים כי המדינה עלולה לבצע גל נוסף של הוצאות להורג. במסגרת המבצע ישראל ניהלה תקיפות אוויריות כנגד איראן שהגיבה במטחי טילים לעבר ישראל.

שנת 2024 מאופיינת בקצב גבוה של הוצאות להורג באיראן, עם לפחות 975 הרוגים לפי דו"ח האו"ם. הדו"ח מציין גם הפרות זכויות אדם נוספות, הכוללות הגבלות על חופש הביטוי, שימוש בעינויים ומעצרים שרירותיים.

עקבו אחרינו גם ב-Google News