איראן הוציאה היום (רביעי) להורג את באבק שהבאזי, שלטענתה ריגל עבור ישראל ואסף מידע רגיש על מתקנים איראניים, כך דווח בסוכנות הידיעות AP. פעילי זכויות אדם טוענים כי שהבאזי עונה עד להודאה כוזבת, וכי מעצרו קשור למכתב ששלח לנשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי והציע בו את עזרתו.
סוכנות הידיעות הממשלתית האיראנית "מיזאן" זיהתה את שהבאזי כמי שאסף ומכר מידע על מרכזי נתונים ומתקני אבטחה בפועל למען ישראל. עם זאת, פעילים טוענים כי הוא נעצר לאחר שהציע סיוע לאוקראינה במכתב לנשיא זלנסקי, ואיראן השתמשה בכך כדי להאשים אותו בריגול.

מאז תחילת מבצע 'עם כלביא', איראן תלתה שמונה בני אדם בגין ריגול, מה שמעלה חששות בקרב פעילים כי המדינה עלולה לבצע גל נוסף של הוצאות להורג. במסגרת המבצע ישראל ניהלה תקיפות אוויריות כנגד איראן שהגיבה במטחי טילים לעבר ישראל.
שנת 2024 מאופיינת בקצב גבוה של הוצאות להורג באיראן, עם לפחות 975 הרוגים לפי דו"ח האו"ם. הדו"ח מציין גם הפרות זכויות אדם נוספות, הכוללות הגבלות על חופש הביטוי, שימוש בעינויים ומעצרים שרירותיים.
