accessibility-icon
share-icon
צילום: קנבה
צילום: קנבה

ממשל טראמפ: "קולומביה לא שותפה ראויה למלחמה בסחר בסמים"

דסק C14

דסק C14

כג אלול ה'תשפה (16.09.25)

4

2

like

0

dislike

ארה"ב מנהלת בחודשים האחרונים מלחמה בסחר בסמים העולמי ובארה"ב בפרט • לאחר שפעלה צבאית בוונצואלה, ארה"ב מביעה אכזבה פומבית משכנתה במערב • היחסים הרעועים ממילא בין הממשל האמריקאי והנשיא הקולומביאני מציגים משבר חדש שלא בטוח שמשרת את האינטרסים של הבית הלבן


ארצות הברית הכריזה היום (רביעי) רשמית על קולומביה כמדינה שנחלה "כישלון מובהק" בקיום התחייבויותיה בכל הקשור להשתלטות על הסחר בסמים, ולמרות זאת הסיוע האמריקאי ממשיך כרגע לזרום למדינה.

בכל שנה, ממשלת ארה"ב מחלקת תקציבים למדינות אשר משתפות פעולה באופן מלא עם מאמצי המאבק בסמים בהובלת הממשל. ואלו שנמצא כי אינן עומדות בדרישות, מסתכנות בקיצוץ המימון אותו הן מקבלות.

maximize-image
איבד סבלנות, נשיא ארה"ב דונלד טראמפ | צילום: שאטרסטוק

ביום שני, ממשל טראמפ אמר כי ייצור הקוקאין בקולומביה זינק לשיאים של כל הזמנים תחת נשיא השמאל, גוסטבו פטרו, דבר שהמנהיג הקולומביאני הכחיש. המדינות האחרות שלטענת ארה"ב לא עמדו ביעדיהן היו אפגניסטן, בוליביה, מיאנמר ו-ונצואלה. 

בתגובה להצהרה האמריקאית, שר הפנים ארמנדו בנדטי אמר לרדיו המקומי כי ממשלתו תפסיק את רכישת הנשק האמריקאי "מרגע זה ואילך". המהלך צפוי להחמיר עוד יותר את היחסים בין השלטון השמאלני בקולומביה לממשל טראמפ, מעבר להפסקת רכישת הנשק.

עקבו אחרינו גם ב-Google News