דובר צה"ל תת אלוף אפי דפרין התייחס היום (שלישי) בהצהרה לתקשורת לפעילות העצימה שלל צה"ל בתימן ובעזה, זאת ברקע הרחבת התמרון ברצועה במסגרת מבצע "מרכבות גדעון". לדבריו, עד כה התפנו מעל 350,000 תושבים מהעיר עזה, כאשר חמאס הקים את המגן האנושי הגדול ביותר בהיסטוריה: "צה"ל הכריע את החמאס בכל מקום בו נלחם".
על החשש שהחטופים הועלו לקרקע במטרה לשמש כמגן אנושי אמר דפרין: "מודע לחשש של המשפחות – נעשה את המיטב כדי להימנע מפגיעה בהם". עוד הוסיף כי צה"ל פועל באופן הדוק עם מפקדת השבויים והנעדרים.

דפרין ציין כי בטרם החל השלב העצים ברצועה, נעשו הכנות: "פעולות עצימות של צה"ל בשבועות האחרונים בשכונות זייתון, שייח' רדואן וג'באליה, יצרו את התנאים המבצעיים להעמקת הלחימה בתוך העיר עזה. במהלך השבוע האחרון מטוסי חיל האוויר תקפו עשרות מבנים רבי-קומות בעיר עזה, שבהם חמאס הציב אמצעי תצפית ותשתיות טרור. אלו הם מבני טרור המשמשים את מחבלי החמאס למעקב ופגיעה בכוחות צ"ל הפועלים בשטח.
"חמאס הקים בעיר עזה את המגן האנושי הגדול בהיסטוריה. הוא מנצל את האוכלוסייה כמגן אנושי לתשתיות הטרור שמיקם בעיר. הוא מונע מהם להתפנות מאזורי הלחימה תוך הפעלת אלימות קשה. צה״ל מאפשר לאוכלוסייה להתפנות מאזורי הלחימה לשם הגנתה. להערכתנו, עד כה התפנו מהעיר יותר מ-350,000 תושבים".

עוד הוסיף דפרין: "במסגרת התוכנית המבצעית, ובהתאם להיקף האוכלוסייה הצפוי להתפנות, התאמנו את המאמצים ההומניטריים לתושבי רצועת-עזה. זאת, בהתאם לדין הבין-לאומי. אני רוצה להדגיש, לא יהיה מצב של הרעבה ברצועת-עזה. סיוע הומניטרי יועבר גם לצפון הרצועה".
באשר למבצע בתימן אמר: "בשעה שכוחות צה"ל מעמיקים את התמרון בעיר עזה, אנחנו ממשיכים בפעילות עצימה בשאר הזירות. אתמול בלילה תקפנו מטרות טרור בלבנון סמוך לנבטיה, ומוקדם יותר היום תקף חיל האוויר תשתיות של שלטון הטרור החות'י בנמל חודדה בתימן. אין מקום בטוח לטרור, לא במנהרות בעזה ולא בזירות רחוקות יותר".

כאמור, לפני שעות אחדות, כוחות צה"ל פתחו בגל תקיפות בנמל חודידה שבתימן, שעות לאחר שדובר צה"ל בערבית, סא"ל אביחי אדרעי, פרסם הודעת פינוי לאזרחים ולצוותי האוניות העוגנות במקום. בהודעתו הזהיר אדרעי כי צה"ל צפוי לפעול צבאית באזור בעקבות פעילות טרור של ארגון החות'ים.
מוקדם יותר היום, דובר צה"ל הודיע כי כוחות פיקוד הדרום בסדיר ובמילואים פתחו בתמרון קרקעי רחב היקף לעומק העיר עזה, במסגרת השלב הבא של מבצע "מרכבות גדעון ב'". כוחות מאוגדות 98, 162 ו-36 נכנסו לפעולה בתוך העיר, במקביל לפעילות התקפית שמבצעות אוגדה 143 בדרום הרצועה ואוגדה 99 בצפון. בצה"ל מבהירים כי הפעילות מתבצעת בהתאם לתוכנית המבצעית ועתידה להתרחב בהמשך, על פי הערכת מצב.
