שרת ההתיישבות והמשימות הלאומיות וחברת הקבינט המדיני-ביטחוני אורית סטרוק שוחחה היום (שלישי) עם אמיר איבגי בתוכנית "ארבע", אודות המבצע העצים שהחל ברצועת עזה לצורך מיטוט שלטון ארגון הטרור חמאס ברצועה ושחרור החטופים: " הדרך שבה יש סיכוי להחזיר אלינו את החטופים וגם לנצח את החמאס, שאין ברירה וחייבים להכרית אותו מהרצועה, היא הדרך שאנחנו הולכים בה עכשיו".
לדברי השרה, יש להתעקש כי הפעילות של כוחותינו לא תיפסק עד שהמבצע יצליח להשיג את מטרותיו: "החלטנו שאנחנו מסתערים על עזה, על מנת להביא להכרעתה, ולהכרעת החמאס בה. אני חושבת שזה יהיה מאוד מאוד לא הגון אם חלילה זה ייעצר באמצע. אני חושבת שיש סיכוי גדול למבצע הזה להצליח. ואני חושבת שבסופו של יום זה תלוי גם בנו, גם בכם, התקשורת, וגם בכל המאזינים שיידעו לעמוד על דעתם.

"אני מזכירה לכם שיש רוב עצום בעם, כשני-שלישים מהעם, שאמר בסקרים שאנחנו עשינו וראינו, שזה המהלך הנכון, שחייבים בסוף לעשות את זה. אני מזכירה עוד דבר. כשאנחנו מדברים על העיר עזה, העיר עזה נמצאת במרחק של שלושה קילומטרים בלבד מיישובי העוטף. שלושה קילומטרים בלבד. כל מי שגר, למשל, בתל-אביב, צריך להבין, זה מרחק יותר קטן מאשר מתל-אביב, למשל, לבורסה ברמת-גן".
סטרוק הדגישה כי המבצע לי ייפסק אלא אם כן חמאס יבחר לעמוד בתנאים שיששראל הציבה: "ישראל הגדירה בצורה הכי ברורה, גם בהחלטת קבינט וגם בהודעה הכי רשמית בעולם של ראש הממשלה עצמו, מה התנאים שלנו לסיום המלחמה. אם החמאס מוכן לעמוד בתנאים האלה, בבקשה, ברגע שהוא נותן אותם, מניח את נשקו, יוצא מעזה, מחזיר את כל החטופים שלנו באופן מיידי, אנחנו נעצור, ניקח את החטופים ואז נביא להמשך ההסדר הזה שאנחנו מדברים עליו.

"כלומר, שליטה ביטחונית מלאה שלנו, של צה"ל, בכל רצועת-עזה. פירוז מלא של עזה. בבקשה, ברגע שהחמאס מוכן לזה, שיבוא ויגיד את זה. אבל כל עוד לא זה המצב, והם רק רוצים שאנחנו נעמוד ונחכה כדי לדבר ולדבר, אז כולנו ראינו על המצב האומלל של החטופים שלנו, למה הביאו אותנו חודשים של דיבורים ודיבורים ודיבורים. הדיבורים האלה גומרים לנו את החיים של החטופים, גומרים לנו את היכולות להשתלט על עזה. זה לא יקרה".
על החששות שהמבצע יפגע בביטחון החטופים שנמצאים בשבי החמאס אמרה השרה: "אנחנו יכולים לומר שהדרך הבטוחה לא להחזיר אלינו את החטופים היא להמשיך ולהתמהמה. הדרך שבה יש סיכוי להחזיר אלינו את החטופים וגם לנצח את החמאס, שאין ברירה וחייבים להכרית אותו מהרצועה, היא הדרך שאנחנו הולכים בה עכשיו. אז אנחנו נעשה כל מאמץ לא לפגוע בחטופים, עד כמה שזה רק ניתן. ודאי וודאי שזאת מטרתנו, אבל להגיד שיש תעודת ביטוח? אין תעודת ביטוח לאף אחד".

מוקדם יותר היום, צה"ל הודיע כי כוחות פיקוד הדרום בסדיר ובמילואים פתחו בתמרון קרקעי רחב היקף לעומק העיר עזה, במסגרת השלב הבא של מבצע "מרכבות גדעון ב'". כוחות מאוגדות 98, 162 ו-36 נכנסו לפעולה בתוך העיר, במקביל לפעילות התקפית שמבצעות אוגדה 143 בדרום הרצועה ואוגדה 99 בצפון. בצה"ל מבהירים כי הפעילות מתבצעת בהתאם לתוכנית המבצעית ועתידה להתרחב בהמשך, על פי הערכת מצב.
