נמשכת ההסלמה ביחסים, שהיו גרועים ממילא, בין ישראל לקטאר. כזכור, בהוראת הדרג המדיני כוחותינו ביצעו ניסיון חיסול כושל של צמרת חמאס בדוחא, ובעקבותיו בקטאר הודיעו על הקפאת המו"מ. כעת נראה כי הקטארים מתכוונים להתבצר בעמדתם, אם כי לא לזמן רב מדי.
"לא נדון בשלב זה במאמצי הגישור, אלא עד שנסיים את הדיונים בנוגע להבטחת ריבונותנו וביטחוננו. המשא ומתן לא נראה מציאותי כרגע, לאור התעקשותו של נתניהו לתקוף אותנו ולהתנקש באלה המנהלים איתו משא ומתן" אמר דובר משרד החוץ הקטארי מאג'ד אל-נסארי.

הוא העביר מסר לרה"מ נתניהו באומרו כי "הפרת החוק הבינלאומי לא תימשך". בדבריו טען אל-נסארי כי הנשיא טראמפ הבטיח לאמיר קטאר כי ישראל לא תתקוף שוב בקטאר. יצוין כי לאחר התקיפה במדינה, בתקשורת הערבית ובקטאר דווח על כוונה להגיב, ועל היוועצויות עם מדינות האזור במטרה לקבל החלטה, אך עד כה לא נרשמו התפתחויות משמעיות בנושא.
בינתיים, בישראל ניווטו את הטרמינולוגיה למקום הראוי. כך למשל רה"מ נתניהו, שטען בעבר כי קטאר היא "מדינה עוינת" הכליל אותה לראשונה בקטגוריה הלא-רשמית של "מדינות אויב", על אף שהיא אינה מוגדרת כזאת באופן רשמי. למעשה, התקיפה על אדמתה הייתה מהבודדות בהיסטוריה של ישראל, בהן הותקפה מדינה שלא הוכרזה רשמית כמדינת אויב.
