בהתאם להנחיית הדרג המדיני ולדין החל באזור, הודיעו גורמי המנהל האזרחי כי יקדמו את ההליכים התכנוניים הנדרשים לצורך קירוי חצר מערת המכפלה בחברון. לפי ההודעה, מדובר בצורך הומניטרי שנועד לשרת את כלל המתפללים המגיעים למקום.
במערכת הביטחון הדגישו כי המהלך אינו משנה את הסטטוס קוו במתחם ואינו משפיע על סידורי התפילה הנהוגים במערה.

עוד נמסר כי האחריות לקידום המהלך תועבר למנהל האזרחי, לאחר שעיריית חברון סירבה לשתף פעולה בהקמת הקירוי. לפיכך, המנהל האזרחי פועל מול הגורמים הרשמיים ברשות הפלסטינית ובחברון, במטרה להשלים את התהליך על פי הנהלים המשפטיים החלים באזור.
שי גליק מנכ"ל בצלמו מסר: "אני מברך על ההחלטה ההיסטורית. מערת המכפלה הינו בית תפילה לכל העמים ולכן הוא חייב להיות מקום מסודר מכובד ונגיש.
קירוי המקום הינו צורך הומניטרי ממדרגה ראשונה לבני כל הדתות ויחזק את חופש הפולחן וחופש הדת בחברון. אני קורא לרשויות לסיים במהירות עם כל ההליכים כדי שהמקום יהיה נגיש מסודר ומכובד לבני כל העמים והדתות".
