ראש הממשלה בנימין נתניהו אישר הבוקר (שלישי) כי כוחות צה"ל החלו בפעולה עצימה בעיר עזה. ההודעה הגיעה בפתח עדותו בבית המשפט, במקביל לכך שדובר צה"ל בערבית פרסם הוראה לתושבי העיר להתפנות במהירות.
"העיר עזה היא אזור לחימה מסוכן והשהייה באזור מסכנת אתכם", נכתב בהודעה. "עברו במהירות האפשרית דרך רחוב ראשיד לאזורים המוצגים מדרום לוואדי עזה, ברכב או ברגל. הצטרפו ליותר מ-40% מתושבי העיר שעזבו את העיר למען ביטחונם ובטיחות יקיריהם".
#عاجل ‼️ سكان غزة، بدأ جيش الدفاع تدمير بنى حماس التحتية في مدينة غزة.
⭕️تعتبر مدينة غزة منطقة قتال خطيرة فالبقاء في المنطقة يعرضكم للخطر.
⭕️انتقلوا في أسرع وقت ممكن عبر شارع الرشيد الى المناطق التي تم عرضها جنوب وادي غزة من خلال المركبات أو سيرًا على الأقدام
⭕️انضموا إلى أكثر… pic.twitter.com/pqMJo5AC6x— افيخاي ادرعي (@AvichayAdraee) September 16, 2025
לפני זמן קצר, שני גורמים ישראלים מסרו לרשת CNN כי הפעולה הקרקעית בעיר עזה אכן החלה, וציינו כי היא תתבצע באופן "מדורג" בשלביה הראשונים. הפעולה החלה בפאתי העיר, שם כוחות צה"ל הגבירו בשבוע האחרון את התקיפות האוויריות והאיצו את הריסת המגדלים רבי הקומות.
במהלך הלילה, צה"ל תקף בעזה בעוצמה רבה באמצעות חיל האוויר, בגל תקיפות חריג בעצימותו. על פי דיווחים ברשתות הערביות, נעשה שימוש גם במסוקי קרב ובטנקים, בנוסף למטוסים. הדי הפיצוצים העוצמתיים נשמעו עד למרכז הארץ.

על פי הדיווחים, התקיפות גרמו לבריחה המונית של תושבים מהעיר. במקביל לכך, דווח על כניסת טנקים ישראליים לרחובות העיר ועל עשרות תקיפות נוספות ברחבי הרצועה. מדובר בשלב הפתיחה של מבצע 'מרכבות גדעון ב', שהוכן במשך שבועות ארוכים.
שר הביטחון ישראל כץ התייחס הבוקר להרחבת המבצע וציין כי צה"ל פועל לתקוף תשתיות טרור, להבטיח את שחרור החטופים ולהביס את חמאס. כץ הדגיש: "עזה בוערת, לא נרפה ולא נשוב לאחור – עד להשלמת המשימה".
