accessibility-icon
share-icon
צילום: אוליבייר פיטוסי/פול
צילום: אוליבייר פיטוסי/פול

ההבהרה של רה"מ נתניהו: "ארה"ב ומדינות רבות אחרות איתנו"

דין ברנדשטטר

דין ברנדשטטר

כב אלול ה'תשפה (15.09.25)

109

25

like

4

dislike

לאחר שמוקדם יותר אמר ראש הממשלה כי ישראל נמצאת תחת "סוג של בידוד מדיני", נתניהו הסביר כי ישראל נמצאת תחת מתקפה של מדינות שמשקיעות ב"מצור תקשורתי בכספי ענק" אך "ארה"ב ומדינות אחרות איתנו" • רה"מ הביע תקווה כי "כמו שהצלחנו עם המצור הצבאי כך נצליח גם עם המצור המדיני"


האמרה המדאיגה – וההבהרה. לאחר שמוקדם יותר היום (שני) אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו בכנס של החשב הכללי במשרד האוצר כי ישראל נמצאת תחת "סוג של בידוד מדיני", נתניהו הבהיר את דבריו והדגיש כי מדינת ישראל לא נמצאת בבידוד: "ארה"ב איתנו וגם הרבה מדינות אחרות".

במהלך האירוע עם משלחת של מחוקקים אמריקאים "חמישים מדינות – ישראל אחת" במשרד החוץ הבהיר נתניהו כי כוונתו הייתה שיש מדינות שרוצות להטיל מצור על ישראל "כפי שהאיראנים הטילו עלינו מצור  – וקיוו שהמצור הזה יכחיד אותנו".

"אנחנו פרצנו את המצור הזה", אמר ראש הממשלה, "כולם רואים את זה, ואנחנו גם יודעים שיש עכשיו ניסיון של הטלת מצור על ישראל, על ידי גופים שונים ועל ידי מדינות שונות, בראשם קטאר. קודם כל מצור תקשורתי, מצור תקשורתי שממומן בכסף ענק, גם של קטר, גם של מדינות אחרות כמו סין, והם פועלים גם במערב ולא פחות מזה בארה"ב". נתניהו הודיע כי ישראל תשקיע "כסף גדול ומשאבים גדולים במטרה להדוף את המצור".

maximize-image
images-count2+
צילום: אוליבייר פיטוסי/פול

"החלק השני (במצור) הוא יותר ממוקד, והוא ממוקד במדינות מערב אירופה, בהפעלת המיעוטים המוסלמים שם, שהופכים קולניים, אלימים, ומאיימים על המדינות", המשיך ראש הממשלה, "ולכן אנחנו רואים את המצור הזה מתמקד במערב אירופה – שם אמרתי שמפסיקים לנו משלוחי נשק וכו׳, וזה קורה עכשיו", הודה.

לדבריו של נתניהו, ישראל תצטרך להעצים את תעשיות הנשק העצמאיות שלה כדי "כדי שיהיה לנו עצמאות של חימושים ביכולת התעשייתית לייצר אותם, ולכן אנחנו נפרוץ את המצור הזה". נתניהו שב והדגיש כי המדינות ששואפות להטיל מצור על ישראל לא השיגו את מטרתן. "ארה"ב איתנו וגם הרבה מדינות אחרות, אבל יש לנו בעיה ממוקדת כרגע במערב אירופה – ואנחנו פועלים ונמשיך לפעול להסיר את המצור הזה. כמו שהצלחנו עם המצור הצבאי כך נצליח גם עם המצור המדיני", אמר.

maximize-image
images-count2+
"ארה"ב איתנו וגם הרבה מדינות אחרות". נתניהו ומזכיר המדינה האמריקאי מרקו רוביו היום | צילום: חיים צח/ לע״מ

מאוחר יותר, השיב נתניהו לביקורת על הדיבורים בדבר "כלכלה אוטרקית" ואמר: "לכל מנבאי השחורות בכלכלה, בסוף הבורסה בישראל החזקה בעולם. השקל התחזק, הגירעון התכווץ למרות המלחמה, והשקעות חוץ במו״פ הן הגבוהות בעולם אחרי ארה״ב. השקעה בישראל היא הדבר החכם לעשות".

"מה שנמשיך כן לעשות הוא להגדיל את ההשקעות בייצור נשק כדי לא להיות תלויים במנהיגים מערב-אירופיים חלשים שנכנעים למיעוטים המוסלמים הקיצוניים במדינותיהם, וכך בדיוק אנחנו עושים", הוסיף.

"מדינות אוייב, וביניהן קטאר, השקיעו השקעות עתק להשפיע על השיח העולמי"

כאמור, ההבהרה של נתניהו הגיע לאחר שבכנס של החשב הכללי באוצר הוא אמר כי ישראל נמצאת תחת "סוג של בידוד מדיני". לדבריו, "מדינות אויב, וביניהן קטאר, השקיעו השקעות עתק להשפיע על השיח העולמי דרך רשתות חברתיות. זה מכניס אותנו לסוג של בידוד, אנחנו בסוג של בידוד. נצטרך להסתגל יותר ויותר לכלכלה עם סממנים אוטרקיים – מצב שעלול להוביל לסנקציות כלכליות וקשיים בייבוא נשק וחלקי נשק".

כפיתרון לבעיה, רה"מ קרא להשקעות משמעותיות במאבק תודעתי: "נוכל לצאת מהבידוד הזה, צריך להשקיע בסכומים גדולים במאבק נגדי מול ההטייה התקשורתית ברשתות החברתיות".

maximize-image
images-count2+
"מדינות אויב, וביניהן קטאר, השקיעו השקעות עתק להשפיע על השיח העולמי דרך רשתות חברתיות". אמיר קטאר תמים בן חמד אאל ת'אני | צילום: רשתות ערביות

במהלך הכנס, נתניהו התייחס גם לאיומים הביטחוניים שהוסרו במהלך המלחמה: "הסרנו איום קיומי מעל ראשנו. אם לא היינו נוקטים בחיסול האיום האיראני, היינו מקבלים בסבירות גדולה תוך פחות משנה איום גרעיני מאיראן. הדבר השני היה האיום של עשרים אלף טילים שהאיראנים עמדו לפתח, אנחנו מדינה קטנה, לא היינו עומדים בזה".

עם זאת, הדגיש נתניהו כי האיומים לא נעלמו אלא הם מתחלפים: "גם כשעוקרים סרטן, הוא יכול לחזור. הבעיה היא להתארגן לא רק כדי למנוע מאיראן להתחמש בחזרה, אלא גם להגן בעצמנו עם כלי המגן של העתיד והיצור שלו".

עקבו אחרינו גם ב-Google News