בצה"ל הודיעו היום (שני) על שני מפקדי חטיבות חדשים: אל"מ רביב שמר מונה למפקד חטיבת חשמונאים הבא, בעוד אל"מ יואב שניידר יפקד על חטיבה 401. בתפקידיהם האחרונים, שניידר שימש כמפקד חטיבת אגרוף הברזל, בעוד שמר החליף את מפקד חטיבת פארן לאחר הפיגוע בגבול מצרים.
רביב שמר גדל ביישוב קדומים שבשומרון ולמד במכינה הקדם-צבאית 'עצם'. הוא התגייס לצה"ל בשנת 2005 לחטיבת הצנחנים ועבר מסלול של לוחם וקורס קציני חי"ר. בין 2017-2018 שירת כמפקד מגמת טירונים בבא"ח צנחנים, ולאחר מכן למד במכללה הבין-זרועית לפיקוד ולמטה.

בשנת 2019 הועלה שמר לדרגת סא"ל ומונה למפקד גדוד 890, תפקיד בו שירת עד שנת 2021 – אז מונה לקצין אג"ם של עוצבת האש. בעקבות פיגוע הירי בגבול ישראל-מצרים ביוני 2023 הודח מפקד חטיבת פארן ושמר נקרא להחליפו – תוך העלאה לדרגת אל"מ.
יואב שניידר נולד בקיבוץ שלוחות שבעמק המעיינות, התגייס לצה"ל בשנת 2004 ועבר קורס מפקדי טנקים וקורס קציני שריון. במלחמת לבנון השנייה שימש מפקד מחלקה בגדוד 74 של בחטיבה 188. במהלך המלחמה, נפגע הטנק עליו פיקד שניידר מטיל נ.ט בעת שעלה לעמדת אש חשופה בכפר רג'מין בדרום לבנון – שניידר נפצע קשה ושלושת אנשי הצוות שלו נהרגו.

בין השנים 2018-2020 שניידר פיקד על גדוד 82 בחטיבה 7. בתפקידו הבא שימש מפקד גדוד 532 בחטיבה 460, עד ספטמבר 2022. לאחר מכן מונה לסגן מפקד חטיבת הנח"ל ובשנת 2023 מונה למפקד חטיבת אגרוף הברזל, עליה פיקד במהלך מלחמת 'חרבות ברזל' ובמבצע 'חיצי הצפון'.
