נשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי, תקף היום (שני) את ישראל בנאומו בפני פסגת החירום הערבית-אסלאמית שהתקיימה בדוחא ואמר כי ישראל "חצתה את כל הקווים האדומים" בתקיפת בכירי חמאס. א-סיסי ציין כי "ישראל מסכנת את עתידן של הסכמי השלום".
לדבריו, "ההתנהגות הישראלית הפרועה עלולה להרחיב את מעגל הסכסוך". א-סיסי הוסיף כי "כוח ברוטלי לא יביא ביטחון ויציבות, והביטחון הישראלי לא יושג על ידי פגיעה בריבונותן של מדינות ערב".

הנשיא המצרי האשים את ישראל כי היא "נוקטת גישה תוקפנית שמטרתה לסכל כל מאמץ להרגעה". הוא הגדיר את התקיפה בדוחא "פשע נתעב, פגיעה חמורה במגילת האו"ם ואיום על הביטחון והיציבות" והוסיף כי ישראל "מבקשת להפוך את האזור למופקר".

דיווח: במצרים פועלים להקמת כוח צבאי של המדינות הערביות
בוועידה משתתפים נציגים בכירים ממדינות ערב ומדינות האסלאם, והדיון מתמקד בגיבוש תגובה משותפת לתקיפה הישראלית בקטאר ובדרכי פעולה אפשריות מול ישראל בתקופה הקרובה.
