צה"ל תקף לפני זמן קצר היום (שני) את בניין אל-עפרי, בניין רב קומות במערב העיר עזה, אשר שימש את ארגון הטרור חמאס לצורכי איסוף מודיעין ותצפית על תנועות כוחות צה"ל.

לראשונה היום: דובר צה"ל פירסם הודעת פינוי לבניין בעיר עזה
2
15.09.25|אדם מיכלשווילי
התקיפה בוצעה בהובלת פיקוד הדרום, לאחר שבמהלך היום פרסם דובר צה"ל הודעת פינוי חריגה בשפה הערבית, בה נקראו התושבים לעזוב את המבנה והאזור הסמוך מחשש לחייהם. בהודעה הובהר כי הבניין מהווה תשתית מבצעית של חמאס וכי צפויה בו תקיפה צבאית קרובה.
בצה"ל ציינו כי במחסני הבניין הותקנו אמצעים לאיסוף מודיעין ועמדות תצפית, שנועדו לשמש את פעילי חמאס לצורך מעקב אחר מיקום כוחות צה"ל ולסיוע בקידום פעולות טרור נגד מדינת ישראל. התקיפה התבצעה לאחר שהאזרחים באזור הונחו לנוע דרומה לאזור ההומניטרי במועסי.
