טקס הענקת דרגות נצ"מ שהיה אמור להתקיים מחר בבוקר במכללה לשוטרים בהשתתפות השר איתמר בן גביר והמפכ"ל – בוטל על רקע סירובו של השר לחתום על קידומם בדרגה של חלק מהשוטרים. אחד מהם הוא יד ימינו ועוזרו האישי של המפכ"ל דני לוי, ארז קעטבי. המפכ"ל זועם על החלטת השר לעכב את החתימה לקידום עוזרו.
במשטרה אומרים: "מזה תקופה שישנה מתיחות בין השר לבין המפכ"ל שמנסה להיות בסדר עם כולם ובפועל יש בלבול גדול מאוד בארגון ומסרים סותרים".

כזכור, מזה חודשים וכפי שפרסמנו לא אחת, טוענים שוטרים במחוזות השונים כי הם חסרי אונים בנוגע לניהול ההפגנות שכן המסרים שמתקבלים מכל ממ"ז הם שונים, דבר שיוצר כאמור בלבול בקרב השוטרים שנשלחים לעמוד בחזית ההפגנות.
השר איתמר בן גביר יגיע בכל מקרה מחר להרמת כוסית במכללה לשוטרים וכך גם המפכ"ל לצד רבני המשטרה והסגל הבכיר.
גורם בסביבת השר מסר ל-C14: "בעקבות התנהלות המפכ"ל בתקופה האחרונה, השר הטיל סנקציות – וטקס הענקת הדרגות כמידי ראש השנה לא יתקיים".

עיקר זעמו של המפכ"ל, כך אומרים במשטרה, היה על אי הענקת דרגה לעוזרו של לוי, ארז קעטבי. מנגד, בסביבת השר לא אהבו את הריאיון שהעניק השר בסוף השבוע לידיעות אחרונות מהם משתמע כי המפכ"ל מתנער ממדיניות שנמצאת בסמכות השר. עוד טענו כי מעולם לא ניתנה למפכ"ל הוראה לא חוקית כך שכל הדיון סביב בג". אינו רלוונטי כלל.
כאמור מחר בבוקר יאלצו לוי ובן גביר להיפגש בהרמת הכוסית במכללה לשוטרים בבית שמש, שם יהיה מעניין לראות את הדינמיקה בין השניים שבתחילה היה נראה שמשדרים על אותו הגל אלא שהמפכ"ל בחר להתנער לא אחת מהשר עד לנקודת הרתיחה סביב המינויים
