היום תם המועד האחרון לתשובת הממשלה להצעת בג"ץ להעביר את פיטורי היועמ"שית דרך ועדת גרוניס. אולם, התשובה, שהייתה צריכה להגיע עד השעה 17:00, לא הגיעה עד עכשיו.
גורמים בממשלה אומרים לחדשות 14 כי הם אינם מתכוונים להתעלם מבג"ץ, ויגישו את התגובה בהמשך הערב.
לממשלה יש אפשרות לקבל את ההצעה, לכנס את ועדת גרוניס, ואם זו תחליט להמליץ שלא להדיחה – לא לקבל את ההמלצה. האפשרות השנייה היא להמשיך את ההליך – כשצו על תנאי מונח עליו, והתוצאות בסופו ברורות.

כזכור, לפני כשבועיים היה אמור להתקיים דיון בהרכב מורחב של 9 שופטים בעתירות, אבל הממשלה לא שלחה תגובה מקדמית ולא בחרה במי ייצג אותה על רקע וויכוח מול הפרקליטות בנוגע לשאלת היצוג.
בשל החרם של הממשלה על ההליך, בג"ץ הוציא צו על תנאי נגד הדחת היועמ"שית והציע לממשלה לבטל את החלטתה, למרות שזו התקבלה פה אחד, ובמקום זאת להמשיך את ההליך באמצעות ועדת גרוניס.

הדיון בוטל – השופטים הוציאו צו על תנאי נגד פיטורי היועמ"שית
אולם, עוד טרם המשפט הממשלה כבר הודיעה לבית המשפט כי הוועדה לא תוכל להתכנס משום שחלק מחבריה אינם נכונים להתייצב והחלק השני כבר הצהיר כי הוא מתנגד לפיטורים. כך הצליח בג"ץ להמנע מפיטורי היועמ"שית – מבלי לפסוק בנושא.
