accessibility-icon
share-icon
צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בג"ץ היועמ"שית: בממשלה טרם החליטו האם לגשת לוועדת גרוניס

יאיר אלטמן

יאיר אלטמן

כא אלול ה'תשפה (14.09.25)

34

1

like

1

dislike

המועד שהציב בג"ץ לממשלה להגשת תגובתה לפיטורי היועמ"שית דרך ועדת גרוניס חלף ללא מענה • גורמים בממשלה טוענים כי אינם מתכוונים להתעלם מבית המשפט, והם יגישו תגובה בהמשך הערב


היום תם המועד האחרון לתשובת הממשלה להצעת בג"ץ להעביר את פיטורי היועמ"שית דרך ועדת גרוניס. אולם, התשובה, שהייתה צריכה להגיע עד השעה 17:00, לא הגיעה עד עכשיו.

גורמים בממשלה אומרים לחדשות 14 כי הם אינם מתכוונים להתעלם מבג"ץ, ויגישו את התגובה בהמשך הערב.

לממשלה יש אפשרות לקבל את ההצעה, לכנס את ועדת גרוניס, ואם זו תחליט להמליץ שלא להדיחה – לא לקבל את ההמלצה. האפשרות השנייה היא להמשיך את ההליך – כשצו על תנאי מונח עליו, והתוצאות בסופו ברורות.

maximize-image
דיון בבג"ץ, ארכיון | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כזכור, לפני כשבועיים היה אמור להתקיים דיון בהרכב מורחב של 9 שופטים בעתירות, אבל הממשלה לא שלחה תגובה מקדמית ולא בחרה במי ייצג אותה על רקע וויכוח מול הפרקליטות בנוגע לשאלת היצוג.

בשל החרם של הממשלה על ההליך, בג"ץ הוציא צו על תנאי נגד הדחת היועמ"שית והציע לממשלה לבטל את החלטתה, למרות שזו התקבלה פה אחד, ובמקום זאת להמשיך את ההליך באמצעות ועדת גרוניס.

הדיון בוטל – השופטים הוציאו צו על תנאי נגד פיטורי היועמ"שית

הדיון בוטל – השופטים הוציאו צו על תנאי נגד פיטורי היועמ"שית

389
01.09.25|סיון יחזקאל

אולם, עוד טרם המשפט הממשלה כבר הודיעה לבית המשפט כי הוועדה לא תוכל להתכנס משום שחלק מחבריה אינם נכונים להתייצב והחלק השני כבר הצהיר כי הוא מתנגד לפיטורים. כך הצליח בג"ץ להמנע מפיטורי היועמ"שית – מבלי לפסוק בנושא.

עקבו אחרינו גם ב-Google News