כ-50,000 איש השתתפו מוקדם יותר היום (ראשון) בהפגנה באנקרה בהובלת מפלגת העם הרפובליקנית – מפלגת האופוזיציה העיקרית בטורקיה. ההפגנה נערכה כתוצאה מהחלטת בית המשפט במדינה להעמיד לדין את הנהגת מפלגת האופוזיציה ולהדיח אותם מהמערכת הפוליטית.
בנאום שנשא מעל הדוכן, אמר מנהיג מפלגת העם הרפובליקנית אוזגור אוזל כי הקהל התאסף "כדי לעמוד נגד ההפיכה (השיפוטית)", בהתייחסו לדיון בבית משפט ביום שני שעשוי להביא להדחתו מתפקידו.
Canım Ankara ❤️
Başkent tarihinde görülmemiş bir kalabalıkla Tandoğan meydanını dolduranlara, demokrasiye sahip çıkanlara teşekkür ediyorum.
Bu meydanlar doldukça, bu cesaret sürdükçe hiç kimse milleti yenemeyecek!
Biz darbecilerin, kayyımcıların, vesayetçilerin karşısında,… pic.twitter.com/LAn3claJ2s
— Özgür Özel (@eczozgurozel) September 14, 2025
אוזל הוסיף, "הממשלה הזו לא רוצה דמוקרטיה. היא יודעת שהיא לא יכולה לנצח בבחירות תחת דמוקרטיה. היא לא רוצה צדק כי היא יודעת שאם הצדק יעשה, היא לא תוכל לכסות על פשעיה".
מתנגדי המשפט מאמינים כי התיק נובע ממניעים פוליטיים. לדבריהם, בית המשפט בטורקיה הוא אינו גוף עצמאי ומטרתו לערער את המפלגה הפוליטית הוותיקה ביותר בטורקיה, אשר השיגה ניצחון מוחץ על מפלגת הצדק והפיתוח (AKP) של הנשיא רג'פ טאיפ ארדואן בבחירות המקומיות ב-2024 ונהנית מפופולריות בסקרים.

כאמור, המחאה לא מגיעה בחלל ריק. לפי סוכנות הידיעות רויטרס,רק בשנה האחרונה עצרה טורקי יותר מ-500 בני אדם, כולל 17 ראשי ערים באיסטנבול וברשויות מקומיות אחרות אשר מנוהלות על ידי מפלגת העם הרפובליקנית ברחבי המדינה, כחלק מחקירות שחיתות.
למרות הדיווחים, השלטונות בטורקיה עומדים על כך שבית המשפט הוא גוף עצמאי, תוך שהם מכחישים כל קשר למעורבות פוליטית בו.
