כנס שעוסק באימהות וחוסן התקיים בשבוע שעבר באוניברסיטת רייכמן – ואליו הגיעו נציגים גם מצה"ל ומשרד הביטחון. מי שעומד מאחורי הכנס הזה הוא ארגון המחאה 'אימהות בחזית' שמעודד סרבנות. יו"ר הארגון, איילת השחר סיידוף, קוראת שוב ושוב לחיילים וגם לאימהות שלהם לא לשרת בעזה.
ולמרות זאת, נציגים של צה"ל ומשרד הביטחון, ביניהם סא"ל נטע לי צליכובר – ראש ענף חוסן נפשי בבריאות הנפש, מגיעה לכנס של הארגון הזה. גם נציג משרד הבטחון, איתן מרחבי – ראש מדור טכנולוגיות חוסן ושיקום במפא"ת, משתתף בכנס של 'אימהות בחזית'.

וצריך לומר עוד משהו, הכנס הזה עוסק בחוסן. הארגון הזה, 'אימהות בחזית', לא רק מעודד סרבנות, אלא מנהל מלחמת חורמה בציבור החרדי – סיידוף טענה לאחרונה, בין היתר, כי בני ברק זו עיר שהינה נחותה מוסרית וכי מלאך חבלה היה שורף אותה.
כך שבשורה התחתונה, שוב האקדמיה הישראלית הופכת לפלטפורמה עבור עוד ארגון מחאה שמעודד סרבנות וקיטוב בין קבוצות בחברה הישראלית – ובמקרה הזה גם צה"ל משתף איתם פעולה.

תגובת אוניברסיטת רייכמן: "הכנס המדובר עסק בסוגיות פסיכולוגיות והתמודדויות של אוכלוסיית האימהות ללוחמות ולוחמים, קבוצה חשובה וחיונית למדינת ישראל. בין היתר השתתפו בכנס מנהלת ענף חוסן בבריאות הנפש של צה״ל".
מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "הגורמת הנ"ל הוזמנה לסקור בכנס שעסק בתחום החוסן הנפשי בקרב לוחמים. הגורמת הציגה מגוון כלים להגשת עזרה מצד ההורים, ללוחמים שחוזרים הביתה לאחר לחימה פעילה. השתתפותה באירוע אושרה על ידי כלל הגורמים הרלוונטיים, וסקירתה הייתה ממלכתית ועסקה בתחום עיסוקה הצבאי בלבד".
