מתן פלג, יועץ אסטרטגי ופעיל חברתי, שהכיר באופן אישי את פעיל הימין האמריקני, אוהב ישראל, צ'רלי קירק שוחח היום (שישי) עם עידו טאובר בתוכנית "ישראל הבוקר". פלג סיפר על היכרותו עם קירק ופעילותו למען אם ישראל, על תחושותיו לאחר הרצח והחששות מכיוון האלים אליו הולכים הדברים.
פלג פתח את דבריו וסיפר על קירק: "צ'רלי הוא בן אדם מדהים, ובאמת היו לי איתו כמה קטעים שאי אפשר לומר שהם אחרת מאשר בן אדם כל כך אוהב, כל כך טוב. סתם, סתם ברמה האישית, החוויה שאני חושב שהכי נגע לליבי זה שזה פעם אחת פשוט פגשתי אותו בטראמפ הוטל. הוא היה אמור להיכנס לפגישה עם נשיא ארה"ב, אנשים עומדים בתור לפגוש את דונלד טראמפ, נשיא ארה"ב, הוא ראה אותי במקרה שם בצד, עזב הכל ופשוט בא לחבק ולדבר.

"הוא כוכב אדיר בארה"ב שהקים תנועה אדירה, ועדיין הוא היה עניו ונגיש וטוב לב, ואגב, מייד אחרי 7 באוקטובר דיברנו המון המון בטלפון, כל כך עניין אותו, החיבור הגדול שלו ושלי היה דווקא בחברון, אני הייתי אז ביושב ראש אם תרצו, תורם משותף הכיר בינינו וביקש ממני להראות לו את הארץ, לקחתי אותו מירושלים לחברון, שם בעצם היה לנו את החיבור הגדול".
לדברי פלג, קירק נדהם מהשלטים האוסרים את הכניסה לישראלים מחוץ לכפרים ערביים: "ממש אז נפל לו האסימון שאפרטהייד בארץ ישראל הוא נגד יהודים ולא נגד ערבים, וצריך להילחם בזה, והוא גם השתמש בזה אחר כך המון פעמים בריאיונות שלו".

פלג הוסיף לתאר את פעילותו של קירק בארה"ב: "הבן אדם יצר תנועה שכל כולה דיבייטים ודיאלקטיקה וויכוחים בקמפוסים, באוניברסיטאות. זה באמת התרכיז המשובח של הציוויליזציה המערבית, כזה דבר יפה. והוא הקים, בעצם ה-Turning Point USA, היא בעצם השנייה בגודלה ובחוזקה ובהשפעתה.
"הייתה לו השפעה אדירה, הוא כתב ספרים, הוא הביא צבע מדהים לקמפוסים, ואגב, חשוב לומר שהוא גם היה אדם מאוד מאוד אמיץ. הוא ידע לעמוד בפרץ ולהיאבק בתוך המחנה הרפובליקני נגד אנטישמיות, וזה לא דבר קל. הוא עשה את זה מאהבת היהודים. הוא אהב את עם ישראל, הוא אהב את היהודים. הוא לא עבד בשבת".
פלג הדגיש את האובדן האישי שחווה לאור רציחת קירק: "לאחרונה פרסמתי את המדריך למתווכח עם פרוגרסיבי, והוא עכשיו תורגם לאנגלית, ומי שהיה אמור לכתוב את ההקדמה שלו זה צ'ארלי קירק. וצ'ארלי נהרג. הוא נהרג, הוא נרצח, ואת ההקדמה הוא כבר לא יכתוב".
"אני בהחלט חושש שמשהו כזה יקרה בישראל. אני חושב שהשמאל הבולשיביקי בישראל, הקפלניסטי, אחת הבעיות שלו זה שמעבר לעובדה שהוא אלים והוא גם מאוד סובלני כלפי אלימות בצד שלו, אגב, להבדיל מהימין, אז הוא גם מביא את התרבות זרה מחו"ל.
"אני עדיין מקווה שבסוף המנגנון היהודי עדיין, והנצוץ היהודי עדיין ימצא בהם, והם יבלמו את הדבר הזה. ושהתרבות הנוראית הזאת של רצח פוליטי לא תיכנס לפה, כמו שנכנסה בכל הכוח בארצות הברית כבר הרבה שנים, וצ'רלי שילם מחיר יקר".
כזכור,צ'רלי קירק, תומך ישראל נלהב, נרצח ביום רביעי האחרון, במהלך עצרת באוניברסיטת יוטה בארה"ב. קירק היה איש ימין אמריקאי, ואחד התומכים הנלהבים של ישראל. המצוד הקדחתני אחר הרוצח נמשך.
