השופט מנחם מזרחי דחה היום (חמישי) את בקשת המשטרה להאריך את ההגבלות על יונתן אוריך, יועצו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. מזרחי מתח ביקורת חריפה על התנהלות המשטרה, שביקשה להרחיק את אוריך מלשכת ראש הממשלה למשך 60 יום נוספים.
בהחלטתו, ציין השופט מזרחי כי התנהלות המשטרה בעניינו של אוריך מעוררת "מחשבות נוגות". הוא האשים את המשטרה ב"התנהלות שרירותית" וכתב כי החקירה "שטה בים באין קברניט". לדבריו, המשטרה מתייחסת לאוריך כאל "חניבעל לקטר" ומפלה אותו לרעה.

השופט מזרחי התייחס גם להוספת העבירות והסרתן, וכן לשינוי משך ההרחקה המבוקש, תחילה 30 יום ולאחר מכן 60 יום, וקבע כי אלה מלמדים על חוסר מיקוד בחקירה. השופט הדגיש כי בית המשפט אינו יכול לקבל התנהלות מסוג זה.
בקשת המשטרה להארכת ההרחקה הוגשה בתחילת השבוע, ובה ביקשה המשטרה להרחיק את אוריך ממשרד ראש הממשלה למשך חודשיים נוספים. עם דחיית הבקשה, מוסרות ההגבלות שהוטלו על אוריך, והוא רשאי לחזור לתפקידו בלשכת ראש הממשלה.
