בלארוס שיחררה היום (חמישי) 52 אסירים זרים שהוחזקו בשטחה, וזאת בתום משא ומתן מול ארצות הברית, כך על פי דיווח ברויטרס. דובר שגרירות ארצות הברית בליטא מסר כי 52 האסירים, שהוגדרו ע"י האמריקאים כבני ערובה נמצאים בדרכם לוילנה, עם המשלחת האמריקאית שניהלה את המשא ומתן לשחרורם.
"משלחת בראשות ארצות הברית, יחד עם עוזר סגן הנשיא טראמפ, ג'ון קואל, בדרכה לווילנה לאחר משא ומתן במינסק, עם 52 אסירים ממוצאים שונים ששוחררו", מסר הדובר. סוכנות הידיעות הממלכתית של בלארוס, בלטה, דיווחה כי בין האסירים המשוחררים ישנם 14 אזרחים זרים מליטא, לטביה, פולין, צרפת, בריטניה וגרמניה.
המהלך לשחרור האסירים הגיע לאחר שיחה שקיים הנשיא דונלד טראמפ עם נשיא בלארוס אלכסנדר לוקשנקו בחודש שעבר. בשיחה אמר הנשיא כי בלארוס צריכה לשחרר כ-1400 אסירים שכאלה.

לפי בלטה, ג'ון קואל, עורך דין המייצג את טראמפ, מסר כי טראמפ הביע בפני לוקשנקו את רצונו של ארצות הברית לפתוח מחדש את שגרירותה במינסק. קואל העביר ללוקשנקו מכתב אישי מטראמפ, חתום בשם "דונלד", מה שהוגדר על ידי קואל כ"מחווה נדירה של ידידות אישית". לוקשנקו, מצדו, אמר: "אם דונלד מתעקש שהוא מוכן לקלוט את כל האסירים המשוחררים, שיהיה, בואו ננסה לעבוד על עסקה גלובלית, כפי שמר טראמפ אוהב לומר, עסקה גדולה". הוא גם שיבח את טראמפ על מאמציו לקדם הסכם שלום באוקראינה.
שחרור האסירים ממינסק התרחש על רקע מתיחות גבוהה במלחמת רוסיה-אוקראינה, יום לאחר שפולין יירטה כטב"מים רוסיים במרחב האווירי שלה, ולפני תרגיל צבאי משותף גדול של הכוחות הרוסיים והבלארוסיים, שכן בלארוס של לוקשנקו, שגובלת בשלוש מדינות נאט"ו ובאוקראינה, אפשרה לפוטין להשתמש בשטחה לפלישה לאוקראינה בפברואר 2022, אך צבאה לא השתתף ישירות בלחימה.
