משטרת ישראל ביקשה הבוקר (חמישי) להאריך את מעצרה של יולנדה יבור, תושבת אור עקיבא, שנעצרה אמש בחשד להסתה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. יבור, כך אומרים במשטרה, הופתעה כשהשוטרים הגיעו לביתה ועצרו אותה בעקבות פרסומים ברשתות החברתיות, בהם סרטון הצתת בית עם איום מרומז, לצד התבטאויות קשות נגד ראש הממשלה.
הצעד משקף שינוי גישה במשטרה שכן, בעבר נטו למשוך זמן או להעלים עין, גם בגלל הגבול הדק עם חופש הביטוי וגם מפני שבמרבית המקרים התיקים נעצרו בפרקליטות.

כאמור, הפוסטים שפרסמה ושיתפה יבור כוללים בין היתר סרטון הצתת בית עם איום מרומז. בנוסף התבטאה קשות נגד רה"מ תוך שימוש בתיאורים אלימים שאינם עולים בקנה אחד עם גבולות חופש הביטוי.
גורם במשטרה המעורה בתיק מסר לחדשות 14: "עוקבים אחרי פעילותה של החשודה במשך תקופה וערים לכל השיח האלים והמסית שהיא מפרסמת. חשוב לזכור שבמדינת ישראל ישנו גבול דק שמפריד בין הסתה לחופש הביטוי ולכן המתנו לרגע שיהיה קל יותר להוכיח לפרקליטות שאכן ישנו חשש ממשי ואיום".
לדבריו, "הפוסטים שכותבת אותה חשודה עלולים להוביל לרצח נציגי ציבור ועל הציבור כולו לדעת שאנחנו עסוקים מסביב לשעון לאתר הסתה ברשתות ולהביא את החשודים לדין".
