מרצים שטוענים שישראל מבצעת רצח עם בפלשתינים שלחו מכתב זועם לנשיא האוניברסיטה, בעקבות הודעת דוברות שקידמה את המחקר של פרופ' דני אורבך ומרצים אחרים – המפריך את הטענות על ג'נוסייד ורצח עם בעזה.
האוניברסיטה העברית קידמה את המחקר של פרופ' דני אורבך, בו הוכח שהטענות על ג'נוסייד בעזה מופרכות ואפילו שיקריות. אך מרצים מהאוניברסיטה זעמו על כך שהיא לכאורה קידמה וסייעה להפצתו של המחקר של פרופ' אורבך וחבריו, הקובע שחיילי צה"ל לא ביצעו פשעי מלחמה בעזה.

המרצים פנו במכתב זועם לנשיא האוניברסיטה: "נדהמנו לגלות שדוברות האוניברסיטה קידמה, באמצעות הודעה לעיתונות הבינלאומית, את המסמך 'בחינה ביקורתית של האשמות 'רצח העם' במלחמת חרבות ברזל'. מסמך זה, שלא עבר ביקורת עמיתים, מוקדש להגנה על פעולותיה של ישראל בעזה ולהכחשה של הטענות שהיא מבצעת רצח עם ופשעי מלחמה חמורים ומכוונים".
"זוהי החלטה שאינה מייצגת אותנו כחברי סגל של האוניברסיטה העברית ומקשה עלינו לייצג את האוניברסיטה בעבודתנו, בארץ ובחו״ל", כתבו המרצים, "אנו מקווים כי מדובר בשגגה ומבקשים שתפורסם הבהרה שהמסמך אינו מייצג את עמדת האוניברסיטה".

כלומר, אותם מרצים – ביניהם פרופ' עמוס גולדברג, ד"ר לי מרדכי ואחרים, זועמים שהאוניברסיטה העברית סבורה שחיילי צה"ל אינם מבצעים ג'נוסייד והם מבקשים מנשיא האוניברסיטה שיבהיר כי זו אינה עמדה מקובלת באוניברסיטה העברית.
