בדצמבר הקרוב צפוי להתקיים דיון ראשון בבג"צ בעתירות נגד שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים, שמוביל שר המשפטים יריב לוין. אלא שהשופטים שנבחרו להרכב שידון בעתירה הם בדיוק אותם שופטים שחברים בוועדה לבחירת שופטים – אחד לאחד: יצחק עמית, נעם סולברג ודפנה ברק ארז.
זה כמובן לא יד המקרה: נשיא העליון יצחק עמית הוא שאחראי להרכבים בעליון – אבל זה עדיין תמוה למה הוא בוחר לשים בהרכב בעתירה בדיוק את אותם שופטים, כשהבעייתיות כאן נובעת מניגוד העניינים. יש ניגוד עניינים מובנה בעצם התעסקות של שופטי בג"צ במי ואיך הם ממנים, אבל הניגוד הזה מתעצם כשהשופטים בעתירה הם גם חברי הוועדה.

מדוברות הרשות השופטת נמסר בתגובה: "טענות בדבר ניגוד עניינים הנוגעות להליכים משפטיים תלויים ועומדים – מקומן להתברר בבית המשפט, ככל שהן מועלות, ולא בכלי התקשורת".
