ישראל נערכת לקרב המכריע בעיר עזה וקמפיין הדיסאינפורמציה נגדה צפוי רק להתגבר. במיוחד בגלל זה, ג'ון ספנסר, מומחה בעל שם עולמי ללוחמה אורבנית וקצין לשעבר בצבא ארה"ב, מפרסם מאמר חשוב מאוד בעיתון הוושינגטון פוסט האמריקני – שנחשב כידוע לעיתון בעל נטיות שמאלניות מובהקות. לדבריו, "יצופו האשמות שמצור הוא מעשה לא חוקי או לא מוסרי. הן לא נכונות".
ספנסר מסביר כי מצור, על פי הגדרתו הנכונה, הוא כיתור ובידוד של כוח אויב במטרה לנתק אותו מאספקה ותגבורת, כדי לכפות כניעה או לאפשר מתקפה מכרעת. "הוא מותר לחלוטין תחת דיני הלחימה כאשר הוא מכוון נגד לוחמים וכולל נקיטת אמצעי זהירות למזעור הפגיעה באזרחים", הוא קובע. "לא רק שזה חוקי, זו יכולה להיות הדרך הטובה ביותר להפחית נפגעים אזרחים".

כדי לחזק את טענתו, ספנסר מביא דוגמאות מובהקות מהעשורים האחרונים, בהן צבא ארה"ב ובעלות בריתה פעלו בדיוק באותה הדרך:
הקרב השני על פלוג'ה (2004): כוחות ארה"ב והקואליציה כיתרו את העיר, קראו לאזרחים להתפנות, ורק לאחר מכן פתחו במתקפה.
תל עפר (2005): הצבא האמריקני הקים סוללת עפר בגובה 2.5 מטרים סביב העיר, הגביל כניסה ויציאה ודחק בתושבים להתפנות דרך נתיבים בטוחים. כל אדם שעזב עבר בדיקה כדי להבדיל בין אזרחים למחבלי אל-קאעידה.
מוסול (2016-2017): בקרב הדומה ביותר למבצע הצפוי בעזה, כוחות הקואליציה כיתרו את העיר שהוחזקה בידי דאעש. תחילה, האזרחים התבקשו להישאר בבתיהם והפכו למגנים אנושיים בידי הטרוריסטים. בהמשך שונתה המדיניות, מאות אלפים פונו והסיוע ההומניטרי חולק מחוץ לאזור הלחימה, כדי למנוע את החרמתו בידי המחבלים.
"התבנית הזו יושמה גם בפיליפינים ב-2017", כותב ספנסר, "אף אחד לא טען ברצינות שהבידוד אינו חוקי. זה היה הכרחי כדי להביס אויב שהתבצר בקרב אזרחים".
ספנסר מדגיש את ההבדל המהותי בין חמאס לישראל. "חמאס בילה שנים בבניית מנהרות מתחת לבתים, בתי ספר, בתי חולים ומסגדים, תוך הטמעה מכוונת של צבאו בתוך אזורים אזרחיים. הוא ממשיך להשתמש במגנים אנושיים ומאיים להעניש אזרחים שיעזבו את העיר. כל אחת מהפעולות הללו היא פשע מלחמה".
"ישראל, לעומת זאת", הוא כותב, "יישמה לאורך כל המלחמה את כל אמצעי הזהירות המוכרים בחוק הבינלאומי. היא סיפקה אזהרות מוקדמות באמצעות כרוזים ושיחות טלפון, ייעדה נתיבי פינוי והכריזה על הפסקות הומניטריות".

לדבריו, "במלחמה אין פתרונות מושלמים, רק שאלות: האם מבצע הוא חוקי או לא חוקי, מוסרי או לא מוסרי, הכרחי או לא הכרחי? בהתחשב בהתנהלותה של ישראל עד כה, ההתקפה שלה על עזה תהיה חוקית, מוסרית והכרחית".
סיום המלחמה, לדבריו, תלוי כעת בשאלה אם חמאס ישחרר את החטופים ויוותר על אחיזתו בעיר. "שום ממשלה לא יכולה להרשות לצבא טרור להחזיק במקלט בטוח בעיר צפופה תוך החזקת בני ערובה וירי רקטות. אם הוא יסרב, ישראל מוצדקת להשלים את המצור והמתקפה עד להבסתו של חמאס".
