accessibility-icon
share-icon
צילום: עלי חסן, פלאש 90
צילום: עלי חסן, פלאש 90

למרות איומי חמאס: זה מספר התושבים שעזבו את העיר עזה עד כה

סיון יחזקאל

סיון יחזקאל

יז אלול ה'תשפה (10.09.25)

14

8

like

0

dislike

ביממה האחרונה עזבו כ-150 אלף עזתים את העיר עזה, והמספר צפוי לעלות ליותר מ-200 אלף ביממה הקרובה • הפינוי מתקיים לצד תקיפות ממוקדות של מפקדות ותשתיות טרור של חמאס, כהכנה להרחבת מבצע "מרכבות גדעון ב'" • כך ממשיכים בצה"ל לנסות ולהגביר את עזיבת התושבים


המאמצים של ישראל נושאים פרי: כ-150,000 עזתים עזבו את שטח העיר עזה ביממה האחרונה, כך מדווח פרשננות הצבאי נועם אמיר, שמוסיף כי על פי ההערכות, המספר צפוי לחצות את ה-200,000 אלף.

התפנות האוכלוסיה מהעיר מתרחשת במקביל לתקיפות המתעצמות של כוחותינו במפקדות של ארגון הרצחני חמאס. כך למשל, מוקדם יותר היות צה"ל אישר כי כוחותינו תקפו בניין רב קומות בעיר עזה שהיה בשימוש ארגון הטרור חמאס.

בשבועות האחרונים ישראל מפעילה מאמצים רבים למטרת פינוי האוכלוסיה האזרחית בעזה, בין אם בהקמת מרחבים הומניטרים בדרום הרצועה ובין אם באמצעות פתיחת מסדרונות הומניטרים. אתמול החל הפינוי בפועל, לקראת הרחבת מבצע "מרכבות גדעון".

בצה"ל מפעילים שורה של אמצעים במקביל, בהם הפצת הודעות קוליות מוקלטות, הטלת כרוזים מהאוויר, שליחת מסרונים לטלפונים ניידים וקיום שיחות טלפון יזומות עם תושבים.

כרוזים, מסרונים וטלפון ייעודי: כך צה"ל פועל לפינוי העיר עזה

כרוזים, מסרונים וטלפון ייעודי: כך צה"ל פועל לפינוי העיר עזה

5
10.09.25|אדם מיכלשווילי

באחד הכרוזים שהופצו נכתב: "אל כל תושבי ושוהי העיר עזה וכלל שכונותיה, מצה"ל נמסר כי הוא נחוש להכריע את החמאס ויפעל בעיר בעוצמה רבה, כפי שפעל בשאר הרצועה. למען ביטחונכם – התפנו מיד דרך ציר אל-רשיד אל המרחב ההומניטרי במוואסי. הישארותכם במרחב מסוכנת מאוד".

maximize-image
האוכלוסייה ברצועה מתפנה מהעיר | צילום: עלי חסן, פלאש 90

בנוסף, מתפ"ש פרסם בעמוד הפייסבוק בערבית של היחידה, "אלמונסק", תיעודים של מקומות פנויים להקמת מחסות ואוהלים, במטרה להאבק בקמפיין השקרי שמוביל ארגון הטרור חמאס שמנסה למנוע מהתושבים לנוע לדרום הרצועה למרחב ההומניטרי, כדי שיוכל להמשיך ולהשתמש בהם כמגן אנושי.

עקבו אחרינו גם ב-Google News