המאמצים של ישראל נושאים פרי: כ-150,000 עזתים עזבו את שטח העיר עזה ביממה האחרונה, כך מדווח פרשננות הצבאי נועם אמיר, שמוסיף כי על פי ההערכות, המספר צפוי לחצות את ה-200,000 אלף.
התפנות האוכלוסיה מהעיר מתרחשת במקביל לתקיפות המתעצמות של כוחותינו במפקדות של ארגון הרצחני חמאס. כך למשל, מוקדם יותר היות צה"ל אישר כי כוחותינו תקפו בניין רב קומות בעיר עזה שהיה בשימוש ארגון הטרור חמאס.
המגדלים נופלים העזתים עוזבים.
הערכות שאני שומע, ביממה הקרובה יחצה המספר, 200 אלף שיעזבו את העיר עזה. pic.twitter.com/4Jo5fwdvPL— 🇮🇱 נועם אמיר (@noamamir74) September 10, 2025
בשבועות האחרונים ישראל מפעילה מאמצים רבים למטרת פינוי האוכלוסיה האזרחית בעזה, בין אם בהקמת מרחבים הומניטרים בדרום הרצועה ובין אם באמצעות פתיחת מסדרונות הומניטרים. אתמול החל הפינוי בפועל, לקראת הרחבת מבצע "מרכבות גדעון".
בצה"ל מפעילים שורה של אמצעים במקביל, בהם הפצת הודעות קוליות מוקלטות, הטלת כרוזים מהאוויר, שליחת מסרונים לטלפונים ניידים וקיום שיחות טלפון יזומות עם תושבים.

כרוזים, מסרונים וטלפון ייעודי: כך צה"ל פועל לפינוי העיר עזה
באחד הכרוזים שהופצו נכתב: "אל כל תושבי ושוהי העיר עזה וכלל שכונותיה, מצה"ל נמסר כי הוא נחוש להכריע את החמאס ויפעל בעיר בעוצמה רבה, כפי שפעל בשאר הרצועה. למען ביטחונכם – התפנו מיד דרך ציר אל-רשיד אל המרחב ההומניטרי במוואסי. הישארותכם במרחב מסוכנת מאוד".

בנוסף, מתפ"ש פרסם בעמוד הפייסבוק בערבית של היחידה, "אלמונסק", תיעודים של מקומות פנויים להקמת מחסות ואוהלים, במטרה להאבק בקמפיין השקרי שמוביל ארגון הטרור חמאס שמנסה למנוע מהתושבים לנוע לדרום הרצועה למרחב ההומניטרי, כדי שיוכל להמשיך ולהשתמש בהם כמגן אנושי.
