במסגרת מבצע ״מרכבות גדעון ב", צה"ל החל אתמול (שלישי) במאמץ רחב לפינוי תושבי העיר עזה ממרחבי הלחימה, לקראת התעצמות התמרון הקרקעי באזור.
בצה"ל מפעילים שורה של אמצעים במקביל, בהם הפצת הודעות קוליות מוקלטות, הטלת כרוזים מהאוויר, שליחת מסרונים לטלפונים ניידים וקיום שיחות טלפון יזומות עם תושבים. במערכת הביטחון מדגישים כי השימוש בכלים מגוונים נועד להגיע לכמה שיותר אזרחים, ולהבטיח שהם ייחשפו להנחיות הרשמיות.
באחד הכרוזים שהופצו נכתב: "אל כל תושבי ושוהי העיר עזה וכלל שכונותיה, מצה"ל נמסר כי הוא נחוש להכריע את החמאס ויפעל בעיר בעוצמה רבה, כפי שפעל בשאר הרצועה. למען ביטחונכם – התפנו מיד דרך ציר אל-רשיד אל המרחב ההומניטרי במוואסי. הישארותכם במרחב מסוכנת מאוד".

בנוסף צורף מספר טלפון ייעודי, שאליו ניתן לדווח על חסימות וניסיונות של חמאס למנוע את פינוי האוכלוסייה. בצה"ל הבהירו כי כל פנייה תטופל במטרה לאפשר מעבר בטוח ככל האפשר למרחב ההומניטרי.
