פולין הודיעה היום (שלישי) כי הפעילה את את מערכות ההגנה האווירית שלה ושל נאט"ו בעקבות חדירת כטב"מים רוסים לשטחה. במקביל, שדות תעופה מקומיים נסגרו באופן זמני, כך דווח ב"רויטרס".
שר ההגנה הפולני מאריוש בלשצ'אק מסר כי "מטוסים השתמשו בנשק נגד עצמים עוינים, אנו נמצאים בקשר רציף עם פיקוד נאט"ו, וכוחות ההגנה הטריטוריאליים מבצעים סריקות קרקעיות לאיתור רחפנים שהופלו".

הסנאטור האמריקני דיק דרבין הזהיר כי חדירות חוזרות של כטב"מים רוסיים למרחב האווירי של נאט"ו הן סימן לכך ש"ולדימיר פוטין בוחן את נחישותנו להגן על פולין ומדינות הבלטיות".
בתוך כך, פולין נמצאת בכוננות גבוהה מאז 2022, אז טיל אוקראיני תועה פגע בכפר בדרום המדינה והרג שני אזרחים, חודשים ספורים לאחר הפלישה הרוסית לאוקראינה. עם זאת, עד כה לא דווח כי מערכות ההגנה של פולין או של נאט"ו הצליחו ליירט כטב"מים.
