דובר צה"ל מסר הערב (שלישי) כי הרמטכ"ל רב-אלוף אייל זמיר פיקד על מבצע "פסגת האש" מבור חיל האוויר. רגע לפני שמטוסי הקרב המריאו אל היעד בדוחא שבקטאר, פנה הרמטכ"ל ישירות אל הטייסים.

במסריו הדגיש הרמטכ"ל כי "אלו המחבלים שכל שאיפתם הייתה להיות ראש החץ להשמדת מדינת ישראל – אנחנו נמשיך לעשות את המשימה הזאת בכל מקום, בכל טווח, קרוב ורחוק, כדי לבוא חשבון עם אויבינו".
בהמשך דבריו ציין: "רשאים. צאו לדרך – לסיכול ראשי ארגון הטרור חמאס. אנחנו סוגרים חשבון ערכי ומוסרי בשם כל קורבנות השבעה באוקטובר. לא ננוח ולא נשקוט עד שנחזיר את החטופים שלנו ונכריע את החמאס".
פיקוד צמוד וביצוע מדויק
על פי הודעת דובר צה"ל, הרמטכ"ל ניהל את המהלך כולו בחדר הפיקוד של חיל האוויר, שם עקב אחר כל שלב בהתקדמות המטוסים וביצוע התקיפה. לצדו נכחו מפקד חיל האוויר ומפקדים בכירים נוספים, אשר תיאמו בזמן אמת את הפעולה עם לוחמי השב"כ ועם גורמי המודיעין.
גורמים ביטחוניים הדגישו כי המבצע תוכנן בקפידה במשך ימים ארוכים, תוך שימוש באמצעים מתקדמים לאיתור בכירי חמאס בדוחא. "המסר של התקיפה כפול – גם לאויבי ישראל וגם לבעלי בריתנו", אמר אחד הגורמים. "מדובר בצעד דרמטי שממחיש את יכולתנו להגיע לכל מקום שבו מסתתרים ראשי הטרור".

מאחורי הקלעים: פרטים חדשים על התקיפה הדרמטית בקטאר
גורם בכיר הדגיש כי מדובר ב"פעולה מבריקה ועוצמתית" שנועדה "לעשות צדק עם אחראי הטבח באוקטובר ולחזק את ההרתעה של ישראל". עם זאת, לצד שבחים רבים, הושמעו גם הסתייגויות מצד גורמים מדיניים על העיתוי והשלכותיו בזירה הבינלאומית.
