התפתחות צפויה במו"מ בין ישראל לחמאס: סוכנויות הידיעות רויטרס מדווחת כי קטאר החליטה להקפיא את מעורבותה במאמצי התיווך בין ישראל לחמאס. ההחלטה מגיעה זמן קצר לאחר מבצע "פסגת האש", התקיפה הנועזת שביצעה ישראל בלב דוחא נגד צמרת הנהגת ארגון הטרור.
כוחותינו תקפו היום (שלישי) באופן ממוקד מבנים שבהם שהו בכירי חמאס. גורם ישראלי אישר כי בין היעדים היו בכירי הלשכה המדינית, ח'ליל אל-חיה וזאהר ג'בארין. גורם מדיני בכיר הגדיר את הפעולה במילים: "הלכנו על כל הקופה", כאשר לדבריו ההחלטה התקבלה בקונצנזוס מלא בהנהגה המדינית והביטחונית.

לפי דיווחים, הפגישה של בכירי חמאס נועדה לדון בהצעה האמריקנית להפסקת המלחמה, מה שהופך את עיתוי התקיפה לקריטי במיוחד. משרד החוץ הקטארי, שאישר את התקיפה, נקט כאמור בצעד נוסף שדוחק את חמאס לפינה, וכעת גם את קטאר.
