י', האברך שנטרל את המחבלים בפיגוע בצומת רמות בירושלים, סיפר הערב (שני) בריאיון לליטל שמש על רגעי האימה בתחנת האוטובוס בירושלים. לדבריו, במקרה מצא את עצמו שם, במקום ובשעה לא שגרתיים עבורו: "בסייעתא דשמיא הגעתי לשם 20 דקות קודם – ובשלב מסוים התחילו יריות". הוא תיאר כיצד בתוך שברירי שניות הבין שמדובר בפיגוע, כשלצידו מאות אנשים שנמלטו בבהלה מהתחנה.
י' הסביר כי ההחלטה לשאת אקדח נבעה מהבנה שהמציאות הביטחונית בישראל מחייבת כל אזרח להיות מוכן: "זו מלחמה מול אויב מבית שיכולה לפגוש אותך בכל מקום – באוטובוס, בדרך, בכל מצב. לא רציתי להיות מי שרק בורח, אלא מי שיכול להגן". לדבריו, את רישיון הנשק הוציא בזכות הרפורמה שהוביל השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, שהרחיבה את זכאות האזרחים לשאת כלי נשק.

בסיום הריאיון הדגיש י' כי הוא רואה במה שאירע יד אלוקית: "זו סייעתא דשמיא שליוותה אותי לכל אורך האירוע ונתנה לי את הכוח לפעול בנחישות מול המחבלים". הוא קרא לציבור, ובפרט לחברה החרדית, לנצל את הזכות לשאת נשק כדי להגן על עצמם ועל משפחותיהם: "זה לא עניין פוליטי – זו חובה במציאות של מלחמה מול אויב מבית".
