יו"ר הוועדה לביטחון לאומי ח"כ צביקה פוגל, התחייב מוקדם יותר היום (שני) בריאיון לאמיר איבגי כי חוק עונש מוות למחבלים יעלה לדיון והצבעה בשבוע הבא בוועדה בראשותו. לדבריו, מדובר בחוק אותו מקדמת ח"כ לימור סון הר מלך, שנפל בעבר בשל התנגדות קואליציונית ומחשש לפגיעה במהלכים לשחרור החטופים. פוגל הדגיש כי הפעם הוא מצפה לשינוי בעמדת הקואליציה, וכי החוק יגרום לחמאס להבין שהם מפסידים, ולא רק בעזה.
במהלך הריאיון התייחס פוגל גם לפיגוע שאירע בירושלים הבוקר, שבו הצליחו לוחם חרדי מחטיבת החשמונאים ואזרחים חמושים למנוע אסון גדול יותר. הוא הדגיש את חשיבות שילוב החרדים בצה"ל והוסיף כי רפורמות בנשק האישי, ביוזמת השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, מאפשרות לאזרחים ולכיתות כוננות להגיב במהירות ולסייע בשעת חירום. פוגל ציין כי עד כה לא נרשמו מקרים של שימוש לא אחראי בנשק.


6 יהודים נרצחו בפיגוע בצומת רמות בירושלים, 12 נוספים נפצעו
בנוסף, מתח פוגל ביקורת חריפה על מערכת המשפט, לאחר פסיקת בג"ץ בנוגע לתנאי המחבלים בבתי הכלא. הוא טען כי "רחמנות היתר של השופטים" פוגעת בהרתעה ומעודדת את הפשיעה, וקרא לחזיר לסדר היום את הרפורמה המשפטית. לגבי הדיווחים על מתווה אמריקני לשחרור חטופים, אמר פוגל כי היה חותם על הסכם אם יוביל להשבת כל החטופים, פירוק חמאס מנשקו ויציאתו מהרצועה, אך הוסיף בספקנות: "אני יודע עם מי יש לי עסק, אז בוא נפסיק להיות תמימים".
