בחלוף שנה מאז מבצע הביפרים, חשף אמש (ראשון) אבנר אברהם, איש מוסד לשעבר, פרטים חדשים מאחורי הקלעים של המבצע. בריאיון לתוכנית "סטורי לילה" אמר אברהם כי ההצלחה נבעה מהיכולת של המוסד להקים חברות קש ולמכור לחיזבאללה מוצרים "מטופלים", כך שהאויב בעצם שילם על המוצרים שנועדו לפגוע בו.
אברהם אמר כי הרעיון למבצע עלה לפני כשלוש שנים, כשהכוונה הייתה לספק מכשיר פשוט לכאורה, שאינו משדר מיקום, אך למעשה הוסתר בו מנגנון נפץ מתוחכם. בניסויים נקבע כי הפיצוץ יפצע אך לא יהרוג – כדי להותיר את אנשי חיזבאללה כעדות חיה, להעמיס על מערכת הבריאות בלבנון וליצור פגיעה מורלית מתמשכת. לדבריו, המכשירים כוונו להתפוצץ כעבור שבע שניות על מנת לשלוט בתזמון שבו יוציאו המחבלים את הביפר מהכיס ויביטו בו.

עוד סיפר אברהם כי ישראל המתינה עד שחיזבאללה ירכוש את מלוא הכמות – כ-5,000 ביפרים – בטרם הופעלו. אברהם קשר את מועד הפיצוץ לציון יום השנה לטבח מינכן, שבו היה מעורב יושב ראש הרשות הפלשתינית מחמוד עבאס. לצד זאת, התייחס אברהם גם להיבט התודעתי של המבצע: כאשר מזכרות בצורת ביפרים נמכרות בדובאי, אינדונזיה, אירופה ושאר העולם כשהן מסמלות את הגאווה הישראלית על אחד המבצעים המפורסמים של המוסד.
