בעקבות פיגוע הירי הרצחני בצומת רמות בו נרצחו שישה בני אדם, מנכ"ל מועצת יש"ע, עומר רחמים, הציב היום (שני) דרישה נחרצת וחד-משמעית לממשלה: להחיל ריבונות ישראלית ביהודה ושומרון עוד היום. לדבריו, זהו המענה האסטרטגי היחיד הראוי לטרור, המחייב נטישה מוחלטת של "הקונספציה" המוטעית הרואה ברשות הפלשתינית גורם מתון.
בריאיון ל-C14 פתח רחמים בביקורת חריפה על הניסיון למקד את האחריות לפיגוע בחמאס בלבד. "הניסיון לשים את האירוע הזה על חמאס הוא טעות אסטרטגית קשה", קבע, והסביר כי האויב מורכב ופועל גם בחסות הרשות הפלשתינית. "המחבלים הארורים, שברוך השם חוסלו היום, המשפחות שלהם יקבלו משכורת מהרשות המכונה רשות פלשתינית – רשות הטרור".

רחמים השווה באופן ישיר בין הנהגת הרשות לבין ארגוני הטרור המוכרזים: "יש בשטח אויב. יש אויב בחליפה ויש אויב עם סרט ירוק על הראש, אין ביניהם הבדל, שניהם אויב".

6 יהודים נרצחו בפיגוע בצומת רמות בירושלים, 12 נוספים נפצעו
הפתרון: מריבונות צבאית לריבונות מדינית
לשיטתו של רחמים, התגובה אינה יכולה להסתכם בעוד מבצע צבאי. הוא קורא לממשלה "לפרק את הרשות" ולשים קץ למצב הקיים, אותו הוא מכנה "שקט מדומה". המטרה, לדבריו, היא לעבור מהתמודדות נקודתית עם הטרור למהלך שישנה את כללי המשחק באופן סופי.

הוא חתם בקריאה ישירה ובלתי מתפשרת לראש הממשלה, והתווה את הדרך היחידה לניצחון: "צריך לגדוע את הגוף הלאומי שנקרא הרשות, להחיל את הריבונות ולומר 'נגמר הסיפור'. אני קורא מכאן לראש הממשלה להחיל עוד היום את הריבונות הישראלית ביהודה ושומרון".
