רפי, אביו של סמ"ר שי ארווס הי"ד זעק בכאב בריאיון ל"ישראל הבוקר": "לא קברתי כלום מהבן שלי – הוא התפוצץ במלחמה, ופה יש כאוס בתוך עם ישראל. הייתי מציע למפגינים שיבואו איתי לחלקות הצבאיות ולתל השומר כדי לחבק ולאהוב".
ארווס תיאר את התחושה הקשה לנוכח הקרע הפנימי במדינה: "כואב לי כשאני רואה את הקרע בעם ישראל. אני אומר פה: אין ימין, אין שמאל במלחמה. כל מי שנלחם, גם ימין וגם שמאל, גם דתי גם חילוני, הם לא שואלים ביניהם: "מה, אתה שומר שבת? לא שומר שבת?" הם נלחמים".
במהלך הריאיון סיפר כי פקד מאות לוויות לאורך המלחמה, ותיאר את הדרך שבה הוא מוצא כוח: "כשאני בא לחלקה, אני מרגיש שאני בבית של שי, של הבן שלי. שנה שעברה עשיתי שולחן של 17 חללים. השנה אני עושה שולחן של 30 חללים, שולחן של 18 מטר שכבר ארגנתי לו את כל הציוד לראש השנה. על כל כיסא אני שם את השם של הנופל".

לדבריו, "אני דרכתי בכל החלקות הצבאיות בישראל. אין חלקה בישראל שאני לא הייתי. אני הולך תמיד עם הכלב של שי, עם סימבה. אני מחבק את המשפחות השכולות. הורים משתגעים. חרב עלינו העולם. הבית שלנו נהפך לבית עצוב, בית לא שמח".
האב השכול חתם במסר לעם ישראל: "תהיו בשמחה, תפזרו טוב בעולם. דרך אגב, יש לנו עמותה: "תהיו בשמחה, תפזרו טוב בעולם" הממשיכה את צוואתו של שי. מי שרוצה להיות שותף לעשייה שלי – אקבל כל תרומה באהבה".
