בריאיון לרויטרס אישר היום (רביעי) יו"ר הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית כי ערב התקיפות הישראליות והאמריקאיות החזיקה איראן מלאי אורניום מועשר, ברמה של 60%, ובהיקף שיכול להספיק לייצור שישה ראשי קרב גרעיניים פוטנציאליים. יו"ר הסוכנות, רפאל גרוסי, העריך כי עיקר החומר עדיין קיים, אך הדגיש כי יש לאמת את מצבו במהרה. לדבריו, "אין אינדיקציה לתזוזה משמעותית של החומר, אך יש צורך בבדיקות בשטח".
גרוסי קרא לאיראן להגיע בדחיפות להסכם שיאפשר את חידוש הבדיקות במדינה. "אסור שהמו"מ יימשך חודשים, יש לסיים זאת כבר בשבוע הקרוב", אמר. הקריאה מגיעה לאחר שבטהרן חוקקו חוק חדש, המחייב אישור של מועצת הביטחון הלאומית העליונה לכל ביקורת בינלאומית.

מבחינה טכנית הפיקוח של סבא"א חודש מאז נבדק הכור בבושהר, תחנת הכוח הגרעינית היחידה הפעילה באיראן, אך היא אינה נחשבת מסוכנת מביחנת החשש ליצור נשק גריעיני. גרוסי ציין כי המטרה היא להשיב את פקחי הסוכנות לאתרים המרכזיים, בהם מתבצע העשרת אורניום, והוסיף כי הוא מנסה לתאם פגישה נוספת בווינה כבר בימים הקרובים.
