accessibility-icon
share-icon
צילום: יונתן זינדל, פלאש 90, יאיר אלטמן
צילום: יונתן זינדל, פלאש 90, יאיר אלטמן

לא מוותרת: לאחר שסולקה מהדיון - גוטליב בתלונה נגד השופטים

יאיר אלטמן

יאיר אלטמן

ד אלול ה'תשפה (28.08.25)

77

70

like

1

dislike

חברת הכנסת טלי גוטליב הגישה תלונה לנציב תלונות הציבור על השופטים נגד שופט המחוזי עמית מיכלס ושופט העליון יצחק עמית, לאחר שהוצאה בכוח מהדיון בפרשת קטאר • גוטליב טוענת שהוראות השופטים היו בלתי חוקיות, תוך הפרת חוק חסינות חברי הכנסת


סערה ממשיכה: אחרי האירוע המתוקשר בו חברת הכנסת טלי גוטליב הוצאה בכוח מהדיון בבית המשפט המחוזי הנוגע להארכת התנאים המגבילים של יונתן אוריך כחלק מפרשת קטר, היא הגישה היום (חמישי) תלונה לנציב תלונות הציבור על השופטים כנגד שופט המחוזי עמית מיכלס ושופט העליון יצחק עמית, לאחר שאלו הורו להוציא אותה מהדיון.

לטענת ח"כ גוטליב ששר המשפטים, יריב לוין, היה צריך להגיש את הקובלנה נגד השופטים בעצמו. אולם, משנמנע לעשות כן, ונוכח העובדה ששופטים נוספים פועלים באותו האופן – היא נאלצה להגיש את התלונה.

maximize-image
שר המשפטים יריב לוין | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

בתלונתה, גוטליב מצטטת את 'חוק חסינות חברי הכנסת', המתייחס לכל פעולה משפטית במסגרת מילוי תפקידם של נבחרי הציבור, ובו מצוין כי כל הגבלת כניסה למקום לא תחול עליו.

בתלונה שהגישה, כתבה גוטליב כך: "הנילון תוך שימוש לרעה בסמכותו, נתן הוראות בלתי חוקיות בעליל לאנשי המשמר להוציא בכוח חברת כנסת המגיעה לדיון, במסגרת ולמען מילוי תפקידה. אנשי משמר בית המשפט אינם מקבלים הכשר לבצע עבירות פליליות של תקיפת חברת כנסת רק כי השופט הורה להם לעשות כן. חוק החסינות מחייב גם אותם".

עקבו אחרינו גם ב-Google News