accessibility-icon
share-icon
צילום: חדשות 14

ז'ק נריה: "ההנחה שחיזבאללה נחלש לגמרי זו אשליה מסוכנת"

אליהו עמר

אליהו עמר

ד אלול ה'תשפה (28.08.25)

7

3

like

1

dislike

אל"ם במיל' ז'ק נריה לשעבר ראש ענף סוריה ולבנון בצה"ל מזהיר כי חיזבאללה שיקם את כוחו מאז המכות שספג במלחמה ובאמצעות עזרה מאסיבית שקיבל מאיראן • כשהתייחס לשמועות על הסדר בטחוני עם סוריה אמר "לישראל יש עניין אסטרטגי בהסדר כזה" • צפו בריאיון המלא


אל"ם (במיל') ז'ק נריה, חוקר בכיר במרכז הירושלמי לענייני חוץ וביטחון ולשעבר ראש ענף סוריה ולבנון בצה"ל, התארח בתוכנית על הבוקר עם עודד מנשה והתייחס למצב הביטחוני בצפון. לדבריו, התחושה שחיזבאללה נחלש לחלוטין היא "אשליה מסוכנת": "הארגון ספג מכה קשה בתחילת הלחימה, אך מאז נובמבר שיקם את כוחו בסיוע מסיבי מאיראן, חידש ייצור כטב"מים ונשקים נוספים, ומסרב להתפרק מנשקו – גם במחיר חורבן לבנון".

נריה ציין את הופעתו הפומבית של מזכ"ל חיזבאללה נעים קאסם, במדים צבאיים, מה שמהווה סימן מובהק להסלמה. לדבריו, גם טהראן מצהירה בגלוי כי היא תומכת במאבק חיזבאללה נגד ממשלת לבנון. נריה הוסיף כי המתח החריף פוגע גם ביחסי ביירות-וושינגטון, לאחר שהפגנות אלימות מנעו מהנציג האמריקני תום ברק להשלים את ביקורו בדרום לבנון.

כ"ץ ברקע הדיווחים על תקיפה בסוריה: "פועלים בכל הזירות"

כ"ץ ברקע הדיווחים על תקיפה בסוריה: "פועלים בכל הזירות"

13
28.08.25|רבקה שורק

במקביל, התייחס נריה למגעים שמתנהלים עם סוריה כשלדבריו, היעד הוא הסכם ביטחוני בין המדינות, שלדעתו צריך להיחתם עד סוף ספטמבר. הדרישה הסורית להסכם היא חזרה לקווי 74 והבטחת שקט בחזית הדרומית של המשטר הסורי. "לישראל יש עניין אסטרטגי בהסדר כזה", אמר נריה, "אויבנו המשותפים – איראן וחיזבאללה, עשויים להפוך את סוריה לשותפה אינטרסנטית. צריך לנצל את ההזדמנות הזו".

עקבו אחרינו גם ב-Google News