לאחר העימות המתוקשר, שר הביטחון ישראל כ"ץ והרמטכ"ל רב-אלוף אייל זמיר, נפגשו היום (שלישי) וסיכמו את נוהל המינויים בצה"ל. לפי ההודעה שהוציאו השניים, הנוהל "ימשיך לכלול היוועצות מוקדמת מתוך מחויבות לשיתוף פעולה מלא, שמירה על רציפות הפיקוד, וחיזוק יכולות צה"ל בהתמודדות עם האתגרים הביטחוניים". שר הביטחון והרמטכ"ל ציינו בהודעתם כי "תהליך המינויים בצה"ל הוא אבן יסוד בטיפול באנשים ונמשיך לעשות הכל כדי לקדמו בצורה חלקה ומקצועית".
כזכור, כתבנו לענייני צבא וביטחון הלל ביטון רוזן פרסם לראשונה על רצף האירועים שקדם להעימות בין הרמטכ"ל לשר הביטחון, לאחר שהאחרון זעם שלא עודכן על דיון שיבוץ למינוי של קצינים בכירים בצבא, שעל תוצאותיו כתבנו פרסם לראשונה

השר כ"ץ: "אחרי 7 באוקטובר אין יותר צבא שלא נמצא תחת פיקוח"

הפיצוץ בין הרמטכ"ל לשר הביטחון: רצף האירועים החריג נחשף

כתבנו לענייני צבא וביטחון פרסם בהמשך כי הקרע בין השניים החל למעשה עוד ב-6 באוגוסט, והלך והחריף עד הודעת השר על הקפאת סבב מינויים נרחב בצה"ל. ב-6 באוגוסט פנה ראש לשכת הרמטכ"ל לאנשי לשכת שר הביטחון בבקשה להעביר את שמות הקצינים המיועדים להתמנות. אנשי השר השיבו כי הנושא יעלה בפגישה שתוכננה למחרת בין כ"ץ לזמיר.
למחרת בבוקר, ביום חמישי ה-7 באוגוסט, הודיעה לשכת הרמטכ"ל על ביטול הפגישה. בשעות הצהריים התקיימה פגישה בין זמיר, שר הביטחון ובכיר צה"ל נוסף, שבמהלכה הפגין זמיר חוסר סבלנות. בערב, בדיון הקבינט, ניכר כי השניים אינם מציגים תמימות דעים.

ביום שישי ה-8 באוגוסט ביקש הרמטכ"ל לקיים פגישה עם כ"ץ ביום ראשון, אך נענה בשלילה. ביום שני בבוקר הגיעה בקשה נוספת מצדו של זמיר, וגם היא נדחתה. באותו יום בשעות הצהריים הופיע הרמטכ"ל בלשכת השר, דרש להיכנס, סורב, ולאחר מכן קיים את דיון השיבוצים והתקדם עם המינויים.
כץ הודיע כשבוע לאחר תחילת האירועים כי הוא לא מתכוון לדון על המינויים בשבועיים הקרובים, וכעת, כשבועיים לאחר פרוץ העימות המתוקשר, מסתמן כי הצדדים הגיעו להסכמות.
