תחקיר ראשוני בנוגע לתקיפת מצלמת תצפית בבית החולים 'נאצר' בחאן יונס הוצג היום (שלישי) לרמטכ"ל, רב-אלוף אייל זמיר, על ידי מפקד פיקוד הדרום, האלוף יניב עשור.
מתחקור ראשוני עולה כי כוחות חטיבת גולני, הפועלים במרחב ח'אן יונס לסיכול והשמדת תשתיות טרור, איתרו מצלמה שהוצבה על ידי חמאס במתחם בית החולים.

בכירים בצה"ל: "מגבים את הלוחמים שתקפו בנאצר – פעלו כנדרש"
המצלמה נחשדה בכך שהיא עוקבת אחרי פעילות הלוחמים ומכווינה פעולות טרור נגד הכוחות. מסקנה זו התחזקה בעקבות שימוש צבאי של ארגוני טרור בבתי חולים לאורך הלחימה, וכן מידע מודיעיני על שימוש חמאס בבית החולים לצרכי טרור.
לאור זאת, הכוח פעל להשמדת המצלמה במטרה להסיר את האיום. הרמטכ"ל קיבל את המסקנות הראשוניות והליקויים שהוצגו והנחה על השלמת תחקיר מלא.

הרמטכ"ל הדגיש כי חמאס עושה שימוש ציני ושיטתי באתרים רגישים ותשתיות אזרחיות, כולל בתי חולים, לצורך איסוף חזותי והכוונת פעולות טרור כנגד הכוחות.
עוד ציין הרמטכ"ל, כי שישה מההרוגים באירוע היו מחבלים, ואחד מהם אף השתתף בפשיטה למדינת ישראל ב-7 באוקטובר, עם זאת, הרמטכ"ל הביע צער על הפגיעה בבלתי מעורבים.

