accessibility-icon
share-icon
צילום: שאטרסטוק
צילום: שאטרסטוק

"בלי אתיופים": הדרישה המקוממת של רב המלצרים באולמי 'אלגריה'

אליהו עמר

אליהו עמר

ב אלול ה'תשפה (26.08.25)

56

5

like

1

dislike

סערה ציבורית פרצה לאחר שדלפה הודעת וואטסאפ גזענית של רב המלצרים באולמי "אלגריה" ברחובות • בהודעה נכתב: "לא להביא יותר מלצרים שחורים, מילה במילה בלי אתיופים" • ההנהלה מיהרה להדיח את רב המלצרים והתנצלה בפני המלצרים שנפגעו


סערה ציבורית פרצה אתמול (שני) לאחר שנחשפה הודעה גזענית שכתב רב המלצרים של אולמי "אלגריה" בקבוצת הוואטסאפ של צוות האולם ובה כתב: "לא להביא יותר מלצרים שחורים. מילה במילה בלי אתיופים". בהנהלת האולם מיהרו לגנות את הדברים והודיעו כי רב המלצרים הודח מתפקידו, וייערך לו שימוע לפני פיטורים.

בעקבות הפרסום, כמה מלצרים ממוצא אתיופי בחרו שלא להגיע לעבודה במחאה על הדברים. הנהלת האולם הודיעה כי תפנה לעובדים, תתנצל בפניהם באופן אישי ותבקש את חזרתם. במקביל, ברשתות החברתיות התפשטו צילומי מסך של ההודעה, ועוררו תגובות חריפות נגד האולם. "מדובר בכתם דוחה בלב החברה הישראלית, זה אולם של גזענות, שנאה, ורוע אנושי טהור", נכתב באחד הפוסטים.

maximize-image
ההתבטאות הגזענית של רב המלצרים | צילום: מתוך הרשתות

ארגון "בצלמו" פנה ליחידה למאבק בגזענות ולנציבות שוויון הזדמנויות בעבודה, בטענה כי מדובר במקרה חמור של אפליה והפרת חוק. מנכ"ל הארגון, שי גליק, קרא לרשויות לבצע בדיקה מקיפה ולאכוף את החוק בנחישות, לצד קידום מודעות בקרב בעלי עסקים לחשיבות השילוב והגיוון. "מדינת ישראל חייבת לחבק את אחינו יוצאי אתיופיה ולפתוח בפניהם את כל הדלתות", אמר.

עקבו אחרינו גם ב-Google News