accessibility-icon
share-icon
צילום: שאטרסטוק
צילום: שאטרסטוק

התפטרות פוליטית: מנכ"לית הרשות השנייה הודיעה על עזיבתה

נעמי רחליס

נעמי רחליס

ב אלול ה'תשפה (26.08.25)

60

38

like

3

dislike

פרסום ראשון ב-C14: מישל קרמרמן, מנכ"לית הרשות השנייה, התפטרה מתפקידה במכתב נוקב ששלחה ליו"ר המועצה, מרדכי מרדכי • ההתפטרות, שהגיעה לאחר סכסוך, חושפת את מאבק הכוחות הפוליטי ברשות, כאשר המנכ"לית, שמינויה אושר בבג"ץ, מאשימה את היו"ר בפוליטיזציה • המכתב המלא


מנכ"לית הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, מישל קרמרמן, פורשת מתפקידה לאחר 4 שנים. במכתב ההתפטרות החריף, שנשלח היום (שלישי) קרמרמן, שמינויה אושר רק לאחר התערבות בג"ץ, מאשימה את היו"ר מרדכי מרדכי בניסיונות "להחליש את התקשורת החופשית" ובפוליטיזציה של הרשות, בעוד גורמים המקורבים ליו"ר טוענים כי היא זו שמסרבת לאפשר שינויים מקצועיים הדרושים לייעול המערכת.

המכתב החריף נשלח לכלל חברי הרשות ונאמר בו כי "לאחר התלבטויות רבות ובצער רב, הריני להודיע על סיום כהונתי כמנכ"ל הרשות. אתמול התקיימה פגישה מקצועית בינך לביני ולבין חברי הנהלה בכירים ברשות".

היא תקפה את היו"ר: "מאחר ועמדתי המקצועית לא תאמה את עמדתך ואת האג'נדה שאתה מבקש לקדם – החלשת גופי התקשורת – "הצעת" לי בגסות ובצורה מאיימת להתפטר מתפקידי. אירוע זה הוא שיאה של מגמה מתמשכת של פוליטיזציה, דחיקת שיקול הדעת המקצועי ושל ניסיונותיך הבלתי פוסקים לערער את עצמאות הרשות והתקשורת החופשית מאז נכנסת לתפקידך בדצמבר האחרון".

היא אזכרה את התערבותו של בג"ץ, שבזכותו מינויה אושר: "מוניתי לתפקיד מנכ"ל הרשות לפני יותר מארבע שנים, לאחר שנים רבות בהם מילאתי תפקידים בכירים בתחום התקשורת בשוק הפרטי ולאחר כשש שנים בהן לא היה מנכ"ל קבוע לרשות. כבר אז נעשו ניסיונות (פוליטיים) להכשיל את המינוי שלי ורק לאחר התערבות בג"ץ – אושר המינוי ע"י הממשלה".

קרמרמן טענה: "נלחמתי על תפקיד מנכ"ל הרשות מתוך מחויבות עמוקה לתרום מניסיוני הרב, בין היתר גם במטרה לקדם רגולציה רלוונטית, מודרנית ועדכנית התואמת את ערכי הדמוקרטיה וחופש הביטוי. לאורך תקופת כהונתי הקפדתי כי עבודת הרשות תיעשה על פי החוק, במקצועיות, בעצמאות, ללא תלות וללא משוא פנים – גם בתקופה מורכבת זו שבה גדל הקיטוב בציבור וגדלה הקיצוניות בכל התחומים, לרבות בשידורים שהרשות אחראית על פי דין לפקח עליהם".

היא הוסיפה לתקוף: "לצערי, התנהלותך הבוטה והמזלזלת אתמול, מצטרפת לשורה ארוכה של ניסיונות להלך אימים עלי ועל הדרג המקצועי ולכפוף את פעילות הרשות לשיקולים זרים ולמטרות פוליטיות".

לדבריה, "כך למשל העלית בפני המועצה החלטה להחליף את הסמנכ"לים ומנהלים ברשות, ללא תיאום איתי וללא ידיעתי וכמובן בניגוד לדעתי. מדובר באנשי מקצוע מצוינים שעושים עבודתם נאמנה וניסיונך להחליפם במינויים פוליטיים פסול ואף אינו בסמכותך על פי חוק הרשות השנייה".

המתפטרת הוסיפה: "כיו"ר מועצת הרשות עשית מאמצים מתמשכים להקשות על עבודתי, עד שהמצב הפך לבלתי נסבל. הלכה והתגבשה אצלי ההבנה כי לא יהיה ביכולתי להוביל את הרשות באופן מקצועי ואחראי, לאור הניסיונות הבלתי פוסקים להצר את צעדי ולפגוע בהתנהלות המקצועית של הרשות.

"מתוך תחושת אחריות עמוקה ומחויבות לציבור, הגעתי למסקנה, כי לא נותרה בידי ברירה, אלא לסיים את כהונתי לפני תום החוזה. החלטה זו קשה במיוחד בעת הנוכחית, שבה מתבצעים ניסיונות חוזרים ונשנים להחליש את התקשורת החופשית בישראל. עשיתי ככל יכולתי לשמש בלם בפני מהלכים שמסכנים את עצמאות הרשות – אולם נראה שידי כבולות. לא ניתן להתעלם מכך שהמינוי שלך לתפקיד ופעולותיך עולים בקנה אחד עם מגמה כללית ומוצהרת של סגירת גופי תקשורת ובעיקר החלשת עצמאותם. עד למינוי מחליף אפעל כמובן להמשיך ולמלא את תפקידי במסירות ובנאמנות".

לפני 4 שנים בג"ץ הורה לבטל את החלטת הממשלה שלא למנות את מישל קרמרמן למנכ"לית הרשות השנייה. הדיון העלה בזמנו חילוקי דעות בין היועמ"ש, נתניהו וגנץ לגבי הצורך לאשר את המינויים מיד או לאפשר שיפורים. המינויים, שנבחרו במכרזים מקצועיים, עוכבו במשך שנים עקב הימנעות מזכיר הממשלה להעלותם לדיון, עד שלבסוף בג"ץ חייב את הממשלה לדון בהם.

עקבו אחרינו גם ב-Google News