נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר הערב (שני) במסיבת עיתונאים בבית הלבן: "נשארו פחות מ־20 חטופים חיים בעזה", והוסיף: "אחד או שניים מהם מתו – צריך לסיים את הסיוט הזה". בכך למעשה חזר טראמפ על הדברים שאמר בסוף השבוע האחרון.
דבריו המלאים של טראמפ בעניין החטופים בעזה: "אני זה ששחררתי את החטופים. אמרתי כבר מזמן שחמאס לא ישחררו את ה-10 או 20 האחרונים. נשארו כנראה קצת פחות מ-20 כי אחד או שניים כנראה מתים".

כזכור, כבר ביום שישי האחרון נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר כי נשארו 20 חטופים חיים, אך ייתכן שלא כולם עוד בין החיים. עוד הוסיף הנשיא: "לא יודע מה ישראל עושה אבל חמאס מוכן לתת כעת עשרה חטופים מיידית. המצב חייב להסתיים, זו סחיטה וזה חייב להסתיים".
דבריו עוררו סערה בקרב משפחות החטופים, שמיהרו להגיב להצהרה. ממטה המשפחות נמסר בהודעה: "עבורנו, כל אחד ואחת מהם הוא עולם ומלואו. אם השר רון דרמר, שמדבר רק עם האמריקאים אך לא טורח לדבר או להיפגש עם משפחות החטופים, יודע משהו אחר – ראוי היה שיעדכן ראשית את המשפחות".
לאחר דבריו של הנשיא האמריקני, מתאם השבויים והנעדרים תא"ל גל הירש פנה אל משפחות החטופים וכתב להם כי על פי המידע שבידי ישראל אין שינוי במידע שקיבלו מהממשלה בישראל ולפיו 20 מן החטופים בחיים, שניים עם חשש כבד לחייהם, 28 אינם בין החיים והוגדרו כחטופים-חללים.
