accessibility-icon
share-icon
הוצאות היועמ"שית | קרדיט: חדשות 14

בית המשפט קבע: היועמ"שית תשלם הוצאות משפט - מקופת המדינה

יאיר אלטמן

יאיר אלטמן

א אלול ה'תשפה (25.08.25)

255

19

like

35

dislike

פורסם בחדשות 14: בית המשפט המחוזי בירושלים לא רק חייב את היועמ"שית לפרסם את היומנים שלה, אלא גם פסק כי עליה לשלם הוצאות משפט • אלא שהוצאות אלו משולמות מכספי הציבור - מקופת המדינה


פורסם בחדשות 14: ארגון "בצלמו" פנה ליועמ"שית בדרישה כי מאחר שבחרה לפעול בחוסר שקיפות ולנהל את ההליך המשפטי עד שבית המשפט הכריח אותה לחשוף את היומנים, היא צריכה לשאת בהוצאות המשפט מכיסה האישי ולא להטילן על הקופה הציבורית.

בתשובתה טענה היועמ"שית, באמצעות המשנה שלה: "כידוע, לא אחת נדונות בבתי המשפט עתירות הנוגעות להתנהלות של גורמים מטעם המדינה, וככל שבסופו של יום נפסקות הוצאות – המדינה היא שנושאת בהן". היא אף הציגה דוגמאות מפסקי דין, בהם מקרים בהם ראש הממשלה בנימין נתניהו הפסיד בעתירות דומות על חשיפת יומניו, והוצאות המשפט שולמו מקופת המדינה.

maximize-image
היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ההשוואה הזו, שהציגה היועמ"שית, מעניינת במיוחד לאור טענותיה החוזרות ונשנות כי היא מייצגת את החוק והצדק מול הממשלה וראש הממשלה, שלטענתה פועלים לעיתים נגד האינטרס הציבורי. לטענת מבקריה, כאשר מדובר באינטרסים האישיים שלה, היא בוחרת לנהוג אחרת.

שי גליק, מנכ"ל "בצלמו", מסר בתגובה: "מדובר בהחלטה מקוממת של היועמ"שית. אחרי שבניגוד לחוק ולשקיפות סירבה במשך שנים לפרסם את היומנים שלה, תוך שהיא מתהדרת בתואר 'שומרת החוק', בית המשפט פסק כי היא מפרה את החוק ברגל גסה. במקום לקחת אחריות אישית ולהתפטר, או לפחות לשלם את הוצאות המשפט מכיסה, היא מטילה את הקנס על אזרחי ישראל ואף משווה עצמה לראש הממשלה. ההשוואה מקוממת ביותר – הגיע הזמן שהיא תלך הביתה".

עקבו אחרינו גם ב-Google News