לשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסמה היום (שני) הודעה רשמית בה נאמר כי ישראל מעריכה את הצעד המשמעותי שנקטה ממשלת לבנון, בהנהגת הנשיא מישל עאון וראש הממשלה סלאם, לאחר החלטת מועצת השרים לפעול לפירוק חיזבאללה מנשקו עד סוף שנת 2025.
בהודעת לשכת ראש הממשלה נכתב: "החלטה זו מסמנת הזדמנות עבור לבנון להחזיר לעצמה את ריבונותה, לשקם את מוסדות המדינה, הצבא והממשל – ללא מעורבות והשפעה של גורמים שאינם מדינתיים".

לשכת ראש הממשלה מציינת כי "לאור התפתחות חשובה זו, ישראל מוכנה לתמוך בלבנון במאמציה לפרק את חיזבאללה מנשקו ולפעול יחד לקראת עתיד בטוח ויציב יותר עבור שתי המדינות".
עוד הוסיפו מטעם הלשכה כי "אם כוחות הביטחון הלבנוניים ינקטו בצעדים שיפרקו את חיזבאללה מנשקו, ישראל תנקוט בצעדים הדדיים, כולל צמצום הדרגתי של נוכחות צה"ל בתיאום עם ארה"ב".

לסיכום נכתב: "כעת הזמן שישראל ולבנון יתקדמו ברוח של שיתוף פעולה, תוך התמקדות במטרה המשותפת של פירוק חיזבאללה מנשקו וקידום היציבות והשגשוג של שתי המדינות".
כתבנו המדיני תמיר מורג מסביר כי הודעת הלשכה אומרת כי ככל שכוחות הביטחון הלבנוניים ינקטו בצעדים מעשיים, ישראל תצמצם את נכוחותה בלבנון (5 המוצבים שהושארו לאורך הגבול, לא ברור אם הכוונה גם לחוות שבעא).

עוד הוסיף, כי הרעיון בהודעה הוא לשמוט את הקרקע מתחת לתירוץ של חיזבאללה לסרב להתפרק מנשקו – הטענה שישראל ממשיכה לכבוש שטחים מלבנון.
כזכור, לאחר החלטת ממשלת לבנון לפרק את ארגון הטרור חיזבאללה מנשקו, הזהיר מזכ"ל הארגון, נעים קאסם, את הממשלה מפני עימות, ואמר כי במקרה כזה "לא יהיו חיים" בלבנון.
