accessibility-icon
share-icon
אילוסטרציה | צילום: דובר צה"ל
אילוסטרציה | צילום: דובר צה"ל

לקראת כיבוש העיר עזה: מאות אמהות ללוחמים בתחנונים לקבינט

רבקה שורק

רבקה שורק

ל אב ה'תשפה (24.08.25)

14

10

like

0

dislike

אחד משרי הקבינט העביר לחבריו מכתב חריג שחתמו עליו 528 אמהות ל-1,500 לוחמים, ובהן גם אמהות שכולות - המזהירות כי ההתנהלות הנוכחית במלחמה מסכנת חיי חיילים לשווא • במכתב קראו האמהות ל"מכה צבאית קשה", והזהירו: "אם נמשיך כך - לא נהיה"


אחד משרי הקבינט העביר בימים האחרונים מכתב חריג לכלל שרי הקבינט המדיני-ביטחוני, שנכתב על ידי עמותת "אמהות הלוחמים" המאגדת מאות אמהות. במכתב הזהירו האמהות כי המשך ההתנהלות הנוכחית במלחמה "מסכן חיילים לשווא", מהווה "עוד מאותו דבר" וקראו לשרים לפעול למתן מכה צבאית קשה.

בין האמהות ללוחמים שחתמו על הקריאה היו גם אמהות שכולות, שכתבו: ״מכובדינו רה״מ ושרי הקבינט, בשבועות האחרונים אנחנו נחשפות לדיונים בין רה״מ, השרים והמטכ״ל. אנחנו מודאגות מאוד מכך שנראה שלקחים לא נלמדו, ואנחנו עתידים לראות בעיניים כלות עוד מאותו הדבר״, כתבו האמהות. עוד הוסיפו וכתבו: ״אנחנו המומות וכועסות מכך שאנשים עדיין חושבים שכיבוש שטח אויב ויישובו ביהודים זה רע למדינת ישראל״.

maximize-image
images-count1+
ראש הממשלה בנימין נתניהו, ארכיון | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

האמהות הדגישו את רתיעתן מכל ״שבזמן שבנינו נלחמים הממשלה מתספקת את האויב. מהמחשבה ששיחרור השבויים חשוב יותר מעתיד מדינת ישראל ומחיי בנינו.
ומכך שהפצ״רית והיועמ״שית שהוכיחו זלזול בביטחון לוחמנו עדיין משפיעות על התנהלות המלחמה״.

״המציאות לא מאפשרת לנו לברוח מהתוצאות הקשות להחלטות שגויות. כולנו צריכים להבין שהנוסחה ל״מיהו מוסרי״ היא פיקציה, ושאם לא נכבוש, ואם נמשיך לספק את האויב, ואם נחכה להסכמת החמאס לשחרור שבויינו – לא נהיה״, הוסיפו האמהות.

maximize-image
images-count1+
הרמטכ"ל, אייל זמיר, בסיור ברצועה | צילום: דובר צה"ל

״המוסר היהודי קובע שעלינו לדאוג לפני הכל לעם שלנו וללוחמים שלנו״, הסתיים המכתב, שכאמור בתוך זמן קצר הצטרפו אליו 528 אמהות ל1500 לוחמים. אחד משרי הקבינט העביר אליהם את המכתב החריג, שמטרתו לשים בפניהם של שרי הקבינט את החשיבות של הדאגה לחיי הלוחמים.

עקבו אחרינו גם ב-Google News