אחד משרי הקבינט העביר בימים האחרונים מכתב חריג לכלל שרי הקבינט המדיני-ביטחוני, שנכתב על ידי עמותת "אמהות הלוחמים" המאגדת מאות אמהות. במכתב הזהירו האמהות כי המשך ההתנהלות הנוכחית במלחמה "מסכן חיילים לשווא", מהווה "עוד מאותו דבר" וקראו לשרים לפעול למתן מכה צבאית קשה.
בין האמהות ללוחמים שחתמו על הקריאה היו גם אמהות שכולות, שכתבו: ״מכובדינו רה״מ ושרי הקבינט, בשבועות האחרונים אנחנו נחשפות לדיונים בין רה״מ, השרים והמטכ״ל. אנחנו מודאגות מאוד מכך שנראה שלקחים לא נלמדו, ואנחנו עתידים לראות בעיניים כלות עוד מאותו הדבר״, כתבו האמהות. עוד הוסיפו וכתבו: ״אנחנו המומות וכועסות מכך שאנשים עדיין חושבים שכיבוש שטח אויב ויישובו ביהודים זה רע למדינת ישראל״.

האמהות הדגישו את רתיעתן מכל ״שבזמן שבנינו נלחמים הממשלה מתספקת את האויב. מהמחשבה ששיחרור השבויים חשוב יותר מעתיד מדינת ישראל ומחיי בנינו.
ומכך שהפצ״רית והיועמ״שית שהוכיחו זלזול בביטחון לוחמנו עדיין משפיעות על התנהלות המלחמה״.
״המציאות לא מאפשרת לנו לברוח מהתוצאות הקשות להחלטות שגויות. כולנו צריכים להבין שהנוסחה ל״מיהו מוסרי״ היא פיקציה, ושאם לא נכבוש, ואם נמשיך לספק את האויב, ואם נחכה להסכמת החמאס לשחרור שבויינו – לא נהיה״, הוסיפו האמהות.

״המוסר היהודי קובע שעלינו לדאוג לפני הכל לעם שלנו וללוחמים שלנו״, הסתיים המכתב, שכאמור בתוך זמן קצר הצטרפו אליו 528 אמהות ל1500 לוחמים. אחד משרי הקבינט העביר אליהם את המכתב החריג, שמטרתו לשים בפניהם של שרי הקבינט את החשיבות של הדאגה לחיי הלוחמים.
