רוסיה טענה היום (ראשון) כי מל"ט אוקראיני הצית שריפה בתחנת כוח גרעינית במחוז קורסק במהלך הלילה, בעת שאוקראינה ציינה 34 שנות עצמאות. לפי גורמים רוסים, השריפה כובתה במהירות ללא נפגעים, לאחר שפגעה בשנאי, ורמות הקרינה נותרו בטווח התקין. הגוף לפיקוח גרעיני של האו"ם אמר כי הוא מודע לדיווחים אך טרם קיבל אישור עצמאי, ומנכ"ל הסוכנות רפאל גרוסי הדגיש כי כל מתקן גרעיני חייב להיות מוגן בכל עת.
במקביל דווח על שריפה בנמל אוסט-לוגה במחוז לנינגרד, לאחר שמערכת ההגנה הרוסית יירטה כ־10 כטב"מים ושברי היירוט מהם הציתו שריפות באזור. משרד ההגנה במוסקבה מסר כי בלילה שבין שבת לראשון יירטה ההגנה האווירית 95 כטב"מים אוקראיניים. מנגד, חיל האוויר האוקראיני דיווח כי רוסיה שיגרה 72 כטב"מים, מכשירי פיתיון וטיל שיוט, שמתוכם הופלו או שיבשו 48 כטב"מים.

התקריות התרחשו כאשר אוקראינה ציינה את יום העצמאות מהתפרקות ברית המועצות. בנאום בקייב אמר הנשיא וולודימיר זלנסקי כי אוקראינה נחושה "לחיות בביטחון ובשלום" וקרא ל"שלום צודק". הוא הדגיש כי עתיד המדינה תלוי בה, תוך רמז לחששות מאי־שילוב מלא של האינטרסים של אוקראינה בפסגה האמריקאית־רוסית האחרונה.
ראש ממשלת קנדה, מארק קרני, הגיע לקייב לפגישה עם זלנסקי, ואמר כי קנדה תמיד תעמוד לצד אוקראינה. במקביל הכריזה נורבגיה על סיוע צבאי חדש בהיקף של כ־594 מיליון אירו, כולל מימון משותף עם גרמניה לשתי מערכות פטריוט. בשטחי הקרבות במזרח טענה רוסיה כי כבשה שני כפרים במחוז דונייצק.
