מטוסי חיל האוויר תקפו היום (ראשון) מספר מוקדים אסטרטגיים של החות'ים, שלטון הטרור הפועל בחסות איראנית במצע שנקרא 'נווה צדק'. בין היעדים שהותקפו, היו תשתיות אנרגיה והארמון הנשיאותי המשמש את מנהיג החות'ים, עבד אל-מאלכ אל-חות'י.

המטרות שהותקפו על ידי מטוסינו מלבד ארמון הנשיאות, הן אתר אחסון דלק ששימש את החות'ים ושתי תחנות כוח. ביניהן גם שתי תחנות כוח בעיר צנעא, מאגר דלק שיועד לפעילות טרור וארמון הנשיא. במבצע השתתפו 12 מטוסי קרב שביצעו כ־35 הטלות חימוש. התקיפה, שהייתה למעלה מ־2,000 ק"מ מישראל ונמשכה כ־5 שעות טיסה, כללה כחצי שעה מעל שטח אויב ודרשה 12 תדלוקים אוויריים.
בכיר בשורות החות'ים הגיב לפעילות הישראלית: "התוקפנות על העם התימני כושלת ולא תגשים לאויב אלא אכזבה וכישלון. מה שמעניין אותנו הוא הפסקת התוקפנות והסרת המצור מעזה. ממשיכים בתמיכה באנשינו שם יהיה המחיר אשר יהיה".
התקיפה מגיעה פחות משעה אחרי פרסום תחקיר חיל האוויר על כך שבתימן החלו לשגר לעבר ישראל טיל עם ראש קרב מתפצל. ביום שישי האחרון זו הייתה הפעם הראשונה שהחות'ים שיגרו טיל מסוג זה לישראל. ההחטאה ביירוט ביום שישי האחרון מתוחקרת ואינה קשורה לסוג הטיל ששוגר.
בהודעת דובר צה"ל מיום שישי נכתב: "בהמשך להתרעות שהופעלו במספר מרחבים בשטח המדינה בעקבות שיגור מתימן. מבדיקה ראשונית, עולה כי ככל הנראה הטיל התפרק באוויר. במהלך האירוע בוצעו מספר ניסיונות יירוט על ידי מערכות ההגנה האווירית. הופעלו התרעות על פי מדיניות. התקבלו דיווחים על נפילת רסיסים במרכז הארץ".

