ח"כ טלי גוטליב התייחסה היום (ראשון) בראיון ל"ישראל הבוקר" לפרסום שמקורו, לדבריה, בתדרוך צבאי על ועוסק במדיניות הצפויה בעזה. גוטליב תקפה בחריפות את הנהגת צה"ל והאשימה אותה בהפצת מסרים המועילים לאויב.
לדברי גוטליב, עצם פרסום הדברים בתקשורת מהווה פגיעה ישירה בביטחון המדינה: "מדובר על תדרוכים מחלישים, תבוסתניים שמגיעים מצמרת הצבא וגורמים לאויב לצחוק עלינו. אנחנו נראים מגוחכים בעיני האויב. צה"ל מתדרך דברים שמזיקים לנו מול האויב, וזה החמור ביותר. תדרוכים חייבים לבוא אך ורק מהדרג המדיני".

גוטליב טענה כי התדרוכים משקפים קו רפוי ולא החלטי של בכירי הצבא:
"הם לא רצו לתקוף בעזה, לא רוצים לכבוש את העיר ולא רוצים לספח את צפון הרצועה. כל אותם תדרוכים שמכנים אותם 'תמרונים', 'הפוגות' או שמות אחרים – משרתים בסופו של דבר את הנרטיב הזה. המסר הוא: תהיו בשקט. זה משרת רק את האויב".
ח"כ גוטליב הדגישה כי לשיטתה האחריות המלאה העברת מסרים לציבור חייבת להיות בידי הדרג המדיני בלבד: "אסור לתת לצבא להוציא תדרוכים אסטרטגיים כאלה. הצנזורה אמורה למנוע פרסומים שפוגעים בביטחון המדינה, ובמקרה הזה זה לא קרה. הציבור חייב להבין – אלו מסרים שמזיקים לישראל".
