אל״מ (במיל') גבי סיבוני, לשעבר מפקד סיירת גולני, מתח הבוקר (ראשון) ביקורת חריפה על צה״ל ועל התנהלות מערכת הביטחון סביב המלחמה בעזה. בראיון לעודד מנשה ב"על הבוקר", סיבוני טען כי תחושת גרירת הרגליים והעיכובים בשטח מחלישים את ישראל ומחזקים את חמאס, וקרא להפסיק את ההתמהמהות ולפעול בנחישות.
"זו מלחמה – אין זמן להתמהמה"
סיבוני התייחס לנפילתו של סגן אורי גרליץ ז״ל ואמר כי מדובר בכאב קשה, אך הדגיש שאין בידיו פרטים מעבר למה שפורסם. בהמשך עבר לדבר על מה שהוא מגדיר "גרירת רגליים חמורה" בצבא.

ביישוב של סגן אורי גרליץ נפרדים: "קצין אמיץ ומסור"
לדבריו: "יש עיקרון אחד בתפיסת הביטחון – עקרון הדחיפות. מי שחושב שאפשר לנהל מלחמה בשיטת 'שבוע כן, שבוע לא' טועה. אם רוצים לנצח, חייבים להכריע במהירות ולא להתעסק בחופשות ובפטנטים".
סיבוני התייחס לדיבורים על היערכות לכיבוש העיר עזה, אך טען כי בפועל לא נראה שהצבא ממהר לפעול: "הכול בעצלתיים. הדרג המדיני כבר אמר מה שיש לו לומר, אבל אני שואל – איך הצבא, הגוף המקצועי, לא מבין שחייבים למהר? כל רגע של עיכוב נותן לאויב יותר זמן להתעצם ומגדיל את הנפגעים שלנו".

לדבריו, התחושה הציבורית כאילו ממתינים לעסקה במקום לצאת למבצע אמיתי מבוססת על מציאות: "אם רוצים להכניע את חמאס – צריך להכריע, לא להמתין לעסקה. הנתיב הקריטי לניצחון הוא הפסקת הכנסת הסיוע לעזה. שום דבר לא צריך להיכנס – לא מים ולא מזון. האוכלוסייה צריכה להתפנות למרחבים מוגדרים ושם לקבל סיוע. זו הנורמה של הדין הבינלאומי".
מצרים – "לא חדש שהם מתנגדים"
בהתייחסות לדיווחים על חשש מצרי מכיבוש עזה אמר: "מצרים תמיד מתנגדת להכנעת חמאס. כל החימוש עבר דרכם. זה לא חדש. צה״ל צריך לפעול כמו שצריך, וישראל צריכה להפעיל את ארצות הברית כדי לבלום את ההתדרדרות בסיני".

דיווח ערבי: צבא מצרים מתגבר את כוחותיו בגבול עם עזה
סיבוני סיכם את דבריו בקריאה להנהגה המדינית והצבאית: "נכריע את חמאס ונכבוש את עזה – השאלה היא רק באיזה מחיר. כל דקה שעוברת מחלישה אותנו. צריך למהר, להכות, ולנצח".
