השר איתמר בן גביר התייחס הבוקר (ראשון) להצהרה של יו"ר כחול לבן בני גנץ על מתווה הצטרפות מפלגתו לממשלה: "אני מצפה מכל ראשי סיעות הקואליציה להבהיר בצורה חד משמעית: גנץ לא נכנס לממשלה".
"הגענו להישגים בלי גנץ באיראן, הגענו להישגים בלי גנץ בחיזבאללה, הגענו להישגים בכל מיני גזרות", הבהיר בן גביר, והצהיר: "אם אנחנו רוצים להגיע להישג בעזה – אסור שבני גנץ ייכנס לממשלה".

כאמור, בן גביר מתייחס להצהרה לתקשורת אותה נשא גנץ אמש בה הציג מתווה להצטרפות מפלגתו לממשלה באופן קצוב בזמן, שיכלול הסכם לשחרור כלל החטופים, מתווה גיוס חדש לכל האזרחים ותיאום על מועד בחירות באביב 2026.

מציע "עסקת חבילה" לנתניהו: מסיבת העיתונאים של גנץ
לדברי גנץ, המהלך נועד להתמודד עם שתי הסוגיות המרכזיות שעל סדר היום – השבת כלל החטופים וגיבוש מתווה גיוס הוגן. לדבריו, "אסור שהקיצוניים ימנעו מאיתנו לקבל החלטות – נדרשת ממשלה רחבה שתשים את טובת ישראל במרכז".
