יו"ר "כחול לבן" בני גנץ הציע הערב (שבת) מתווה להצטרפות מפלגתו לממשלה באופן קצוב בזמן, שיכלול הסכם לשחרור כלל החטופים, מתווה גיוס חדש לכל האזרחים ותיאום על מועד בחירות באביב 2026.
לדברי גנץ, המהלך נועד להתמודד עם שתי הסוגיות המרכזיות שעל סדר היום – השבת כלל החטופים וגיבוש מתווה גיוס הוגן. לדבריו, "אסור שהקיצוניים ימנעו מאיתנו לקבל החלטות – נדרשת ממשלה רחבה שתשים את טובת ישראל במרכז".

על פי ההצעה, מפלגות האופוזיציה יצטרפו לקואליציה במקומם של הגורמים שמונעים קידום הכרעות, ותפעלנה לאישור מהלכים מרכזיים:
חתימה על הסכם שיבטיח את שחרור כלל החטופים.
גיבוש מתווה שירות חדש שיגייס גם את החרדים ויקל על המשרתים.
קביעת תאריך מוסכם לבחירות – באביב 2026.
גנץ הדגיש כי מדובר בהצטרפות מוגבלת בזמן, עד למועד הבחירות. אם תתקבל ההצעה, תהיה זו הפעם השלישית שבה הוא חובר לנתניהו – לאחר הקמת ממשלת האחדות בימי הקורונה, והכניסה לממשלה בתחילת המלחמה.
